سه شنبه 2 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه انقلاب خوی پنج شهروند اهل ماکو را به تحمل ۴۶ سال حبس محکوم کرد

کُردپا: شعبه‌ی يکم دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان خوی، ۵ نفر از شهروندان اهل ماکو را به اتهام همکاری با يکی از احزاب کُرد اپوزسيون حکومت اسلامی ايران جمعا به تحمل ۴۶ سال حبس تعزيری محکوم کرد.

بنا به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مصطفی آرمين فرزند عمر، ولی بلخکانلو "در اداره‌ی اطلاعات تحت شکنجه جان باخت"، موسی هاتفی فرزند بحری، سعيد درايت فرزند صالح، علی مرحمتی فرزند نبی پنج شهروند کُرد اهل منطقه‌ی ماکو هستند که از سوی دادگاه انقلاب خوی به احکام سنگين زندان همراه با تبعيد محکوم شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولی بلخکانلو يکی از اين شهروندان کُرد چند روز پس از بازداشت و به علت شکنجه‌ی شديد در اداره‌ی اطلاعات جان خود را از دست داد. در مقدمه احکام صادر شده برای اين پنج شهروند اهل ماکو که در اختيار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته، به علت کشته شدن ولی بلخکانلو نامی از وی عنوان نشده تا حکم مذبور به وی اعلام گردد اما در ميانه‌های حکم صادر شده نام وی عنوان شده است.

طبق حکم صادر شده در دادگاه انقلاب شهرستان خوی، مصطفی آرمين و ولی بلخکانلو اهل ماکو به محاربه و به پانزده سال و شش‌ماه حبس تعزيری و تبعيد به زندان برازجان، موسی هاتفی اهل روستای ادغان از توابع ماکو به هفت سال حبس تعزيری، سعيد درايت اهل روستای حسوشکی از توابع ماکو به چهار سال حبس تعزيری، علی مرحمتی اهل روستای حصار به چهار سال حبس تعزيری محکوم شده‌اند.

خبرنگار کُردپا از شهرستان خوی در اين رابطه و به نقل از منابع مطلع در ادامه‌ی گزارش خود افزود که پس از بازداشت اين پنج شهروند کُرد توسط اداره‌ی اطلاعات در سال گذشته، ولی بلخکانلو تحت شکنجه در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات کشته می‌شود، اما از آن هنگام تا کنون هيچ خبری در رابطه با کشته شدن وی منتشر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016