پنجشنبه 4 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت بریتانیا نقش این کشور در جنگ احتمالی با ایران را بررسی می کند

دبی-العربيه.نت فارسی - دولت بريتانيا نقش اين کشور در جنگ احتمالی با ايران در صورت شکست مذاکرات اتمی را بررسی می کند.

سرويس بين الملل بنگاه خبری بی بی سی گزارش داده است که کابينه بريتانيا، قانونی بودن دخالت اين کشور در صورت حمله احتمالی اسرائيل به نيروگاه های اتمی ايران را بررسی می کند. دولت بريتانيا چنين احتمالی را در صورت شکست مذاکرات اتمی با ايران وارد می داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمله نظامی به ايران می تواند آتش جنگ وسيعتری را در منطقه شعله ور کند و به بسته شدن تنگه هرمز بينجامد. اين تنگه يکی از اصلی ترين تونل های صادرات نفت منطقه خاورميانه به جهان است.

اين گزارش حاکی از آن است که دولت بريتانيا، مجموعه ای از اقدام های احتمالی را بررسی می کند. گستره اين اقدام ها پشتيبانی ديپلماتيک از اسرائيل تا مشارکت نيروی دريايی بريتانيا در جنگ را در بر می گيرد.

اين گزارش در حالی منتشر شده است که نمايندگان گروه ۱+۵ در بغداد پايتخت عراق گردهم آمده و با نماينده ايران بر سر برنامه اتمی اين کشور، در حال مذاکره هستند.

آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه و چين پنج عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکيل می دهند.

غرب برنامه اتمی ايران را غير شفاف می داند و می گويد که احتمال دارد اين کشور در پی ساخت سلاح اتمی باشد. ايران اما اين سخنان را رد کرده و بر مسالمت آميز بودن برنامه اتمی خود تاکيد می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016