جمعه 5 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام آمادگی آلمان برای ارائه كمك به ایران در زمینه انرژی هسته ای

برلین - وزیر امور خارجه آلمان،گفت: ما آمادگی داریم در زمینه استفاده از انرژی هسته ای كمك های فنی مورد نیاز را در اختیار ایران قرار دهیم.

به گزارش ایرنا،'گیدو وستروله' در مصاحبه با روزنامه ' لایپزیگر فولكس سایتونگ' چاپ روز جمعه، گفت: ایران حق آن را دارد كه از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده كند و ما آماده هستیم تا این كشور را از نظر فنی در این حوزه از انرژی مورد حمایت قرار دهیم.

وزیر امور خارجه آلمان،افزود: كشورش با تمام قدرت بر سر دستیابی به یك راه حل سیاسی و دیپلماتیك برای حل مناقشه هسته ای غرب با ایران آماده است.

وستروله در عین حال از مقامات ایران خواست كه با همكاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای به صورت شفاف و صریح به ابهامات و سوالات موجود در باره برنامه هسته ای خود پاسخ دهند.

وی در ادامه با بیان اینكه ما به دنبال این هستیم تا قرارداد منع تكثیر سلاح های هسته ای در جهان را پیش برده و با آغاز یك رقابت تسلیحاتی اتمی در منطقه مقابله كنیم،گفت: دستیابی ایران به سلاح هسته ای برای منطقه و جهان خطرناك خواهد بود.

سخنان وزیر امور خارجه آلمان در باره ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی در حالی از سوی وی دوباره مطرح شده كه مقامات كشورمان بارها تاكید كرده اند چنین موضوعی به هیچ عنوان در دستور كار برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نیست و این اصل مهم طی دو روز گذشته در مذاكرات هسته ای بغداد با گروه 1 + 5 نیز بار دیگر مورد تاكید قرار گرفته است.

در راستای اعلام آمادگی دولت آلمان برای ارائه كمك های فنی در زمینه انرژی هسته ای به ایران همچنین دوتن از نمایندگان حزب سبزهای آلمان نیز طرحی به دولت این كشور ارائه كرده اند كه براساس آن،ارائه فناوری نیروگاه های خورشیدی و بادی برای تولید انرژی پاك و همكاری در این زمینه با ایران مورد تاكید قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


'هانس ژوزف فل' كارشناس انرژی حزب سبز ها و 'امید نوری پور' نماینده ایرانی الاصل این حزب در پارلمان آلمان با ارائه این طرح، تاكید كرده اند كه باید از دیپلماسی و همه ابزارهای مسالمت آمیز برای حل مسالمت آمیز مناقشه هسته ای ایران استفاده شود كه استفاده از انرژی های بازیافتی یكی از این ابزارها خواهد بود.

خواسته مشخص حزب سبزها این است كه اتحادیه اروپا و آلمان به صورت گسترده در زمینه انرژی های بازیافتی به ایران كمك كنند.

به اعتقاد این دو نماینده مجلس آلمان، این كمك می تواند در قالب ارائه مشورت، كمك های پشتیبانی و حتی ساخت كارخانجات در حوزه تولید انرژی های بازیافتی و ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی و سایر نیروگاه های سبز تولید انرژی، انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016