پنجشنبه 11 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
24 اردیبهشت» غرفه جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در نمایشگاه کتاب تعطیل شد، رهانا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفت ميليون کودک کار در کشور وجود دارد

خبرگزاری هرانا - يک استاد دانشگاه و مدافع حقوق کودکان معتقد است که بر اساس آمار غير رسمی ۷ ميليون کودک کار در کشور وجود دارد.

علی مير اعتماد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا گفت: "هر فرد زير ۱۸ سال که به منظور کسب درآمد به فعاليت اقتصادی و يا مشاغل کاذب اشتغال داشته باشد، کودک کار ناميده می شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اشهار داشت: "کودکان کار که در زمينه های مختلف توليدی و خدماتی و يا مشاغل کاذب به کار مشغولند، ضمن محروميت از حقوق اوليه‌ی انسانی، حق آموزش و سلامت جسمی و روانی، در معرض انواع آسيب‌ها و خشونت‌های روحی، جسمی و جنسی قرار دارند."

به گفته‌ی مير اعتماد تعداد کودکان کار ايرانی بنابر آمار رسمی ۲ ميليون و بنا بر آمار غير رسمی ۷ ميليون نفر تخمين زده می شود. در اين بين نبايد حضور پرشمار کودکان مهاجر را ناديده گرفت.

اين استاد دانشگاه هم‌چنين تصريح کرد: "براساس آمارهای موجود در سال گذشته مشخص شد که حدود ۹۵ درصد از کودکان خيابانی و کار دارای خانواده هستند به همين دليل بايد برنامه هايی برای اينکه آن‌ها از خانواده‌های خود جدا نشوند اجرا شود."

اين مدافع حقوق کودکان به قانون جديد کودکان خيابانی اشاره کرد و افزود: "اين قانون نسبت به قانون قبلی تفاوت‌هايی دارد که قابليت اجرای آن را نيز بيشتر می کند بطوريکه وظيفه دستگاه‌های مختلف مانند بهزيستی، شهرداری، نيروی انتظامی و کميته امداد به طور صريح مشخص شده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016