دوشنبه 15 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مهین ترابی که در سن نوجوانی مرتکب قتل شد مجددا به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا - دادگاه کیفری استان البرز "علی مهین ترابی" نوجوانی که در سن ۱۶ سالگی مرتکب قتل شده بود را به صورت غیابی محاکمه و به اعدام محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی مهین ترابی که ۱۰ سال قبل به اتهام قتل یک دانش آموز در مدرسه‌شان متهم بود بازداشت و به اعدام محکوم شد اما با دخالت آیت الله شاهرودی ریاست وقت قوه قضائیه پرونده مجددا بررسی و این بار با تشخیص اینکه قتل شبه عمد صورت گرفته است وی را به پرداخت دیه محکوم کرد و این نوجوان پس از سال‌ها و با رای صادره توانست با وثیقه ۸۰ میلیون تومانی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شود.

پدر مقتول با رای دادگاه بلافاصله شکایتی را مطرح کرد و اعلام داشت فرزندش به عمد کشته شده است و قاتل فرزندش نیز می‌بایست قصاص شود.

با درخواست این پدر متوفی پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و شعبه ۲۷ دیوان عالی اعلام کرد این قتل عمد بوده، بنابراین رای صادره را نقض کرد. به این ترتیب علی مهین ترابی بار دیگر به اعدام محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016