یکشنبه 21 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيمی: وضع اقتصادی مردم خوب است، ای مردم! برای کسب روزی بايد تلاش کنيد؛ نابرده رنج گنج ميسر نمی‌شود


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir): معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه وضع اقتصادی کشور خوب است، اظهار داشت: وضع مردم هم خوب است اما مشکل هم داريم ولی بايد دانست که امرار معاش آسان نيست و نابرده رنج گنج ميسر نمی‌شود.

به گزارش پايگاه خبری تحليلی انتخاب ، وی گفت: اگر پولی باد آورده و بی زحمت به دست آيد به راحتی از دست می رود و پول حلال نيز خرج درمان و گرفتاری می‌شود و واقعيت اين است که کسب روزی حلال نيازمند کار و تلاش است اما در اين ميان صنايع دستی از حلال‌ترين کسب و کارهاست.

محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس‌جمهور صبح امروز شنبه در مراسم روز جهانی صنايع دستی که در سالن ميلاد نمايشگاه‌های بين‌المللی برگزار شد اظهار داشت: هرگاه می‌خواهيم ايران را به عظمت شايسته آن ياد کنيم به فرهنگ، تمدن و هنرمندان ايرانی باز می‌گرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه اگر جلسات ما نتيجه‌ای نداشته باشد همانند اين حکايت گلستان خواهيم شد که نشستند و گفتند و برخاستند، تصريح کرد: اگر اين جلسات ما مفيد واقع نشود برخواستن ما با دو خسران مواجه می‌شود چرا که وقتی که در اين مجالس صرف می‌شود متعلق به عموم ملت ايران است.

وی با بيان اينکه از ايران به دليل داشتن تمدنش بسيار تعريف می‌شود يادآور شد: يکی از کشورهای صاحب تمدن در دنيا و بدون هيچ ترديدی ايران است؛ تنها چند کشور با سابقه تاريخی و تمدن‌ساز در جهان وجود دارد که ايران، مصر و يونان از جمله اين کشورهای تمدن‌ساز به شمار می‌رود.

رحيمی بر همين اساس به اعتراف دشمنان ايران نسبت به عظمت تمدنی و فرهنگی آن اشاره و اضافه کرد: اين تمدن زاييده يک فرهنگ است؛ ابتدا بايد فرهنگی باشد که پس از قرن‌ها در ميان ملتی نفوذ کرده و نهادينه شود تا کشوری تمدن‌ساز شود. از اين رو از کشوری که صاحب فرهنگ و دانش نيست توقع تمدن نمی‌رود.

معاون اول رئيس‌جمهور به معنای لغوی فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: در فارسی باستان فر به معنای شکوه و عظمت است. و فرهنگ شايد به معنای شکوه و و عظمت يک امت باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس و مهر، وی با بيان اينکه در تمدن‌ساز بودن ايران جای هيچ ترديدی نيست و اين نشان می‌دهد که ايرانی‌ها هوشمند هستند و در مغز آنها توسعه رخ داده است گفت: اما کسانی که سر خصومت با ايران دارند در مغز آنها توسعه رخ نداده و اگر هواپيماهايشان گرفته شود از چارپا استفاده می‌کند.

رحيمی با تأکيد بر اينکه وقتی کشوری فاقد فرهنگ باشد پول خود را خرج خونريزی می‌کند تصريح کرد: از اين نوع حماقت‌ها فرهنگ و تمدن به وجود نمی‌آيد.

معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه هنر ايرانی پس از آنکه با فرهنگ اسلامی آميخته شد يک نوع معماری را به وجود آورد که موجب افتخار و سربلندی است، يادآور شد: آثار به جای مانده از معماری اسلامی در هيچ جای دنيا نظير ندارد.

وی در ادامه خداوند را هم يک صنعت‌گر عنوان کرد و افزود: البته اين به اين معنی نيست که ابتدا در خداوند فرهنگ و دانش به وجود آيد و پس از آنکه به اندازه مطلوب رسيد به تمدن‌سازی روی آورد. بلکه در خداوند که علم مطلق است زمانی که تصميم به صنعت‌گری دارد همزمان عمل می‌شود.

رحيمی با بيان اينکه انسان اول بايد صاحب فرهنگ و معرفت شود تا بتواند بسازد و پس از آن از او به عنوان صنعتگر ياد شود اظهار داشت: در ميان همه موجودات فقط انسان اين خصوصيت را دارد و هيچ موجودی به معرفت نمی‌رسد.

معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه وضع اقتصادی کشور خوب است، اظهار داشت: صادرات غير نفتی به ۵۳ميليارد رسيده است و نفت را هم ۱۰۰دلار می‌فروشيم؛ آنها تحريم کردند اما ما بهتر نفت را می‌فروشيم، وضع مردم خوب است اما مشکل هم داريم ولی بايد دانست نابرده رنج گنج ميسر نمی‌شود.

وی با بيان اينکه صنعت دستی با رنج همراه است يادآور شد: اما استادی که هنر خود را نظاره می‌کند ده سال جوان‌تر می‌شود. و قرن‌ها اثر وی از خاطره‌ها نمی‌رود؛ همه نان درآوردن‌ها آسان نيست آنچه مفت به دست می‌آيد، مفت هم از دست می‌رود. حرام که باشد با سرطان خرج می‌شود. درحاليکه صنعت دستی يکی از حلال‌ترين کسب و کارها است.

رحيمی در ادامه به تصويب کارگروه مخصوص اشتغال در صنايع دستی در دولت اشاره و اضافه کرد: فردا در دولت اين کارگروه را تصويب می‌کنيم. ما دارای ۳۱استان هستيم واز همه استان‌ها بايد طرح آورده شود.

معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه آمريکايی‌ها که اينقدر دست‌اندازی می‌کنند و همين امر نيز باعث سقوطشان می‌شود تمدنی ندارند، گفت: مردم را از همه جا جمع کرده و در ديگی جوشانده‌اند و نام آن را آمريکا گذاشته‌اند.

وی در ادامه به سال حمايت از توليد ملی اشاره و تصريح کرد: در سال ۸۹ همه استانداران کشور را دعوت کرديم و نتيجه آن ايجاد ۱ميليون و ۱۰۰هزار شغل بود که حتی بيشتر از اين ميزان يعنی ۱ميليون و ۴۰۰هزار شغل به وجود آمد.

رحيمی با تاکيد بر اينکه اگر می‌خواهيم از فرهنگ و تمدن خود حراست کنيم و روی پای خود بيايستيم بايد قوی شويم و برای جوانان اشتغال ايجاد کنيم، اضافه کرد: الان هم می‌توان با برنامه ريزی دقيق با ۵ ميليون تومان اشتغالزايی کرد اما اين نيازمند آن است که هر استان برنامه خود را ارايه دهد.
وی با تأکيد بر اينکه چای گيلان بهترين چای دنيا است و الان مردم مرکب چايی می‌خورند که سمی است افزود: چای گيلان با حساب و کتاب از بين رفت. دو سال است ما تلاش می‌کنيم و دستانی را که چای مرغوب ايران را در آستانه نابودی بردند پيدا کرديم.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه به حمايت دولت از صنايع دستی اشاره و اضافه کرد: آقای موسوی هرچه بخواهند دولت در اختيارش قرار می‌دهد؛ خدا می‌داند اگر همت کنيم بيش از نفت می‌توانيم از صنعت دستی پول در‌آوريم و نفتمان را هم به اينها نمی‌فروشيم، خودشان بروند نفت ما را بخرند. اينگونه نيست که آنها سر ما منت بگذارند که بخواهند نفت بخرند و تحريم کنند.

وی با بيان اينکه اين کشورها به قدری بمب اتم ساخته‌اند که می‌تواند ۱۶بار دنيا را ويران کنند، گفت: اينکه مامی‌خواهيم غنی‌سازی ۲۰درصد کنيم چرا شما را اينقدر ناراحت کرده است؛ ما می‌خواهيم روی پای خود بايستيم و جوانان ما بايد همه شغل داشته باشند. يکی از اساسی‌ترين کارهای دولت ايجاد شغل است.

رحيمی بر همين اساس به ايجاد ۲۵۰۰شغل در کشور اشاره و اضافه کرد: چقدر از بانک‌ها تسهيلات بگيريم، اين‌ها پول مردم است، دولت يارانه‌ هم می‌دهد.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه هويت آمريکا را ۴۰۰سال بيشتر ندانست و اظهار داشت: انگليس يک جزيره با هوای پيوسته بارانی است و بقيه آن فتنه و استعمار است که آفتابش در حال غروب کردن است اما ايران مهد فرهنگيان بزرگ تمدن‌ساز است و ما بايد از آن مراقبت کنيم.

وی بر همين اساس دنيای امروز را دنيای رقابت دانست و يادآور شد: اگر ما نسازيم ديگران می‌سازند؛ چينی‌ها از فرش ما تقليد کردند و صنعت فرش خراب شد و هنرمندان ايرانی به سراغ صنعت‌های ديگر می‌روند.

رحيمی با بيان اينکه قالی ايران نظير و رقيب ندارد افزود: نبايد گذاشت ديگران صنايع دستی ايران را تقليد کنند؛ صنايع دستی ايران عشق ما است بايد از آن مراقبت کنيم وگرنه گلهای شکفته اين باغ عشق پژمرده می‌شود.

معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه هر شغلی که ايجاد می‌شود ما هم خيرش را می‌بريم اظهار داشت: هر جا شغلی ايجاد می‌شود قلب آقای رئيس‌جمهور آرامش می‌يابد. روزی احمدی‌نژاد می‌گفت: وقتی جوان‌ها از من شغل می‌خواهند و من در آن لحظه نمی‌توانم کاری کنم دلم می‌خواهد زمين بشکافد و در آن فرو بروم.

وی ادامه داد: روزی آقای حائری شيرازی می‌گفت: بلدزر بدهيد تا بيکاران خراب کنند اما بيکار نباشند؛ اعتياد، آوارگی و بدآموزی از نبودن شغل ايجاد می‌شود از اين رو صنايع دستی می‌تواند برای همه جوانان شغل ايجاد کند و در اين زمينه صدا و سيما، مطبوعات، روحانيون در منابر نقش بسياری دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016