یکشنبه 21 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود کارخانجات لبنی به حاشيه زيان ۳۱ درصدی

• دولت معتقد است که کارخانجات صنايع لبنی بايد در بهترين شرايط حدود پنج درصد سود داشته باشند اما هم اکنون تمام کارخانجات وارد حاشيه زيان شده اند


ايلنا: دبير انجمن صنايع لبنی اعلام کرد: امروز تمام واحدهای توليدکننده به شرايط موجود معترض بوده و به شدت تحت فشار قرار دارند.

رضا باکری با تاکيد بر اينکه امروز افزايش قيمت شير خام تنها بخشی از افزايش هزينه های تمام شده توليد است، به ايلنا گفت: از بهمن ماه سال گذشته که قيمت شير خام ۶۳۰ تومان مصوب و به تبع آن نرخ محصولات لبنی هشت درصد افزايش يافت، به واسطه افزايش نهاده های توليدی چون؛ بسته بندی، حقوق و دستمزد و هزينه های سربار، قيمت تمام شده توليد حداقل ۱۲ درصد تاکنون رشد داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص تاثير نوسان قيمت شير خام نيز افزود: در حال حاضر ميانگين نرخ خريد شير خام حدود ۸۰۰ تومان است که اين نرخ حدود ۲۷ درصد بالاتر از نرخ مصوب شير خام ۶۳۰ تومانی است. اين افزايش ۲۷ درصد نرخ شير خام، حدود ۱۹ درصد بر روی نرخ تمام شده محصولات لبنی تاثيرگذار بوده است.

باکری تصريح کرد: براين اساس با احتساب رشد ۱۲ درصد بهای تمام شده به واسطه هزينه های توليد و ۱۹ درصد افزايش هزينه به دليل رشد قيمت شير خام، می توان گفت که از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، هزينه تمام شده توليد برای کارخانجات با ۳۱ درصد رشد همراه بوده است.

به گفته وی؛ به تبع اين امر امروز صنايع لبنی، متحمل رشد ۳۱ درصدی هزينه های توليد هستند در حالی که دولت اجازه افزايش قيمت را به اين واحدها نمی دهد.

دبير انجمن صنايع لبنی با تاکيد بر اينکه دولت کارخانجات را برخلاف واقع متهم به گران فروشی می کند، اذعان داشت: دولت معتقد است که کارخانجات صنايع لبنی بايد در بهترين شرايط حدود پنج درصد سود داشته باشند اما هم اکنون تمام کارخانجات وارد حاشيه زيان شده اند.

باکری خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت که ميزان تحمل کارخانجات نيز تا يک ميزان مشخص است و ادامه فعاليت در يک شرايط نامناسب اقتصادی بالاخره منجر به توقف فعاليت ها می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016