شنبه 27 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حيدرپور : سفير عربستان اخراج شود

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد به اينكه سفير عربستان به دليل اقدام ضدانساني اخير دولت عربستان سعودي در اعدام تعدادي از اتباع كشورمان بدون رعايت موازين اسلامي و بين‌المللي، بايد از كشور اخراج شود، گفت: اين اقدام دولت عربستان سعودي در حد اعلان جنگ با جمهوري اسلامي است از اين رو وزارت امور خارجه بايد با جديت پاسخي به اين عمل خصمانه بدهد.

عوض حيدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،اظهار كرد: اقدام دولت عربستان سعودي در اعدام تعدادي از اتباع كشورمان به اتهام حمل موادمخدر به صورت غيراخلاقي، غيرحقوقي و سياسي‌كارانه خارج از عرف كنوانسيون‌هاي بين‌المللي، قضايي و روابط ديپلماتيك است؛ اين اقدام توهين به جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد، از اين رو وزارت خارجه بايد با جديت با اين موضوع برخورد داشته باشد.

وي افزود: ‌از وزارت خارجه انتظار مي‌رود كه با احضار سفير عربستان، روابط ديپلماتيك با اين كشور را قطع كرده و سفير را از كشورمان اخراج كند چرا كه دولت عربستان سعودي با اين كار خط قرمز را رد كرد و به تبع آن، وزارت خارجه نبايد به هيچ عنوان كوتاه آيد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در شرايط كنوني دولت عربستان سعودي حق گردن‌كشي در مقابل ايران را براي خود قائل شده است، افزود:دولت عربستان سعودي فكر مي‌كنند شرايط بين‌المللي به سمتي رفته است كه علي‌آباد هم دهات شده است اما نمي‌داند كه جمهوري اسلامي با اقتدار پاي مواضعش ايستاده و با دولت عربستان برخورد مي‌كند.

حيدرپور اضافه كرد: در شرايطي كه تصور دولت عربستان سعودي اين است كه با جمهوري اسلامي در شرايط تحريم مي‌تواند هر كاري انجام دهد، وزارت امور خارجه بايد به صورت جدي اقدام متقابلي در قبال اين عمل خصمانه عربستان انجام دهد، چرا كه اين كار در حد اعلان جنگ با جمهوري اسلامي است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در خصوص هدف عربستان از انجام اينگونه اقدامات عليه ايران،‌ گفت: تعبير مقام معظم رهبري در مورد اين اقدامات آن است كه برخورد دنياي استكبار با ما ناشي از پيشرفت‌هاي سريع و شتابان نظام به شمار مي‌آيد، بر همين اساس عربستان با داشتن احساس تحقير با جمهوري اسلامي، مردم كشورش را نسبت به دولتش مساله‌دار مي‌كند و شايد اين اقدامات را به دليل تحقير ناشي از عقب‌افتادگي نسبت به جمهوري اسلامي انجام مي‌دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان تاكيد كرد: اين كميسيون در اولين جلسه در هفته آينده تصميم قطعي در مورد اين اقدام اخير دولت عربستان خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016