دوشنبه 5 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: کشورهای اروپايی با سوءظن نسبت به جمهوری اسلامی در حال انجام اشتباه بزرگی هستند

ايلنا: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار آقای پدرو ويينا سفير جديد اسپانيا در جمهوری اسلامی ايران، به مسائل جاری ميان جمهوری اسلامی ايران و اتحاديه اروپا اشاره کرد و گفت: کشورهای اروپايی با افزايش سوءظن نسبت به جمهوری اسلامی ايران در سطح بين‌المللی در حال انجام اشتباه بزرگی هستند که اميدواريم کشور شما به عنوان يکی از اعضای اتحاديه اروپا در رفع اين اشتباهات و سوءظن‌ها قدم‌های مؤثری بردارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مسئله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ايران به هيچ‌وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نيست.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی جمهوری اسلامی ايران را ملتی صلح‌طلب خواند و افزود: سلاح هسته‌ای امروز بازدارندگی خود را از دست داده و استفاده از آن از سوی هر کشوری خسارات وسيع و جبران‌ناپذيری برای ملت‌ها و نسل‌های آينده دربرخواهد داشت.

ايشان استفاده از منافع صلح‌آميز انرژی هسته‌ای را حق همه ملت‌ها و جمهوری اسلامی ايران خواند و با آرزوی موفقيت سفير اسپانيا در انجام مأموريتش در تهران گفت: کار مهم شما و ما می‌تواند تلاش در جهت رفع سوءظن و اعتمادسازی متقابل باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روابط دو کشور را تاريخی خواند و با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران و اسپانيا در طول سالهای پس از انقلاب روابطی رو به رشد و احترام‌آميز داشته‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ايران همچنان به سياست گذشته خود درباره حفظ و توسعه روابط متوازن و احترام‌آميز با ساير کشورها باقی است و اميدواريم که روابط دو کشور ايران و اسپانيا در همه بخش‌ها به خصوص تجارت و فرهنگ گسترش يابد.

در اين ديدار آقای پدرو ويينا سفير اسپانيا در جمهوری اسلامی ايران نيز روابط دو کشور را ديرينه و سنتی خواند و گفت: روابط جمهوری اسلامی ايران و اسپانيا همواره روابطی حسنه و رو به گسترش داشته‌اند و نزديکی‌های فرهنگی و مشترکات دو کشور در اين زمينه بسيار مؤثر بوده است.

آقای پدرو ويينا رفع اختلاف از طريق ديپلماتيک را راهبرد اصلی و مهم سياست خارجی اسپانيا خواند و با اشاره به روابط خوب تهران- مادريد در سه دهه گذشته افزود: علی‌رغم مشکلات به وجود آمده ميان جمهوری اسلامی ايران و اتحاديه اروپا، روابط دوجانبه ايران و اسپانيا به خصوص در زمينه‌های تجاری و فرهنگی توسعه يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016