جمعه 9 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس كل بانك مركزي: نرخ رسمي دلار را افزايش نمي‌دهيم

رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه قطعا مسائل سياسي بر ارز تاثير دارد، تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم نرخ رسمي ارز را بالا ببريم و بگوييم با نرخ آزاد يكي شده، بلكه سعي ما اين است كه نرخ دلار بازار را به سمت خود بكشيم.

دكتر محمود بهمني در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد نرخ ارز گفت: ما نمي‌خواهيم نرخ رسمي دلار را بالا ببريم و بگوييم اين نرخ با نرخ آزاد دلار يكي شده، اين كاري ندارد اما تمام سعي ما اين است كه بازار را به سمت خود بكشيم و اين را هم در دستور كار خود داريم.

وي با طرح اين سوال كه آيا وقتي امروز كه نرخ ارز 1226 تومان است، با يك مقاله نرخ آزاد دلار 150 تومان افزايش مي‌يابد اين تقصير بانك مركزي است؟ افزود: ما براي واردات كالا هر ميزان كه ارز نياز باشد تخصيص مي‌دهيم. ما امروز مشكل ارز نداريم. چرا كه درآمدهاي ارزي ما از مصارف ارزي ما بيشتر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهمني در اين مورد اظهار كرد: كل واردات ما 71 ميليارد دلار و كل درآمدهاي نفتي ما 100 ميليارد دلار در سال است و اگر درآمدهاي ناشي از صادرات غيرنفتي و غيردولتي را حساب كنيم هم اين رقم درآمدها به 140 ميليارد دلار مي‌رسد.

وي متذكر شد: بنابراين ما در اعطاي تسهيلات ارزي براي واردات كالا مشكل نداريم اما بحث نقل‌وانتقال است كه به هر ترتيب ان‌شاءالله حل مي‌كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016