یکشنبه 11 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگراني‌ اروپا از ايجاد رويه قضايي عليه تحريم‌ ايران در ديوان دادگستري

شكايات رو به افزايش موسسات و شركت‌هاي ايران در ديوان دادگستري اروپا و موفقيت‌ برخي از اين شركت‌ها براي دريافت حكم ديوان عليه تحريم‌هاي اعمال شده، نگراني اروپايي‌ها را موجب شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه نفت ايران از روز يكشنبه به اجرا درآمد و غرب اميدوار است در پي اين اقدام تهران متقاعد شود در برنامه‌ هسته‌يي خود عقب‌نشيني كند، اما حتي پيش از لازم‌الاجرا شدن اين تحريم‌ها، انگليس و فرانسه خاطر نشان كرده بودند كه براي واداشتن تهران به اين اقدام به تحريم‌هاي بيشتري نياز خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاري رويترز، با وجود تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران تاكنون هيچ نتيجه ملموسي در راستاي مصالحه هسته‌يي مشاهده نشده است.

يك مقام عالي رتبه اتحاديه اروپا با ذكر اينكه "بسياري از كارهايي كه انجامش ممكن بود، انجام گرفته است"، نگراني‌ عمده اروپا مبني بر اينكه ديگر هيچ بخش اقتصادي ديگري باقي نمانده كه فشاري حقيقي را (بر ايران) اعمال كند، برجسته‌تر ساخت.

وي گفت: نفت منبع اصلي درآمد (ايران) است. هيچ بخش مهم ديگري باقي نمانده كه بتواند چنين تاثيري را داشته باشد و تاثيرات غيرمنتظره ديگري در پي نداشته باشد.

رويترز با اشاره به اينكه غرب نگران تحريم‌ تجاري مشابه عراق و آفريقاي جنوبي عليه ايران است، افزود: آنچه دولت‌هاي اروپايي ممكن است در سال‌هاي آينده بر آن متمركز شوند روند دقيق و آهسته جستجو در صنعت ايران براي يافتن شركت‌هاي پيشرويي است كه با تحريم‌ها روبرو مي‌شوند.

مقام اروپايي ياد شده گفت: ما مي‌توانيم به طور مداوم اقداماتي جديد را كشف كنيم اما اين كار ساده‌اي نخواهد بود.

براساس اين گزارش، برخي ديپلمات‌هاي اروپايي مي‌گويند اين روند با افزايش شكايات شركت‌هاي ايراني در ديوان دادگستري اروپا عليه تصميمات مربوط به تحريم‌ها تضعيف شده است.

در دو مورد اخير ديوان حكم داد كه دولت‌هاي اروپايي مدارك كافي ندارند كه نشان دهد شركت‌هاي مواجه شده با تحريم‌ها در فعاليت‌هاي مربوط با اشاعه هسته‌يي مشاركت داشته باشند.

يك ديپلمات اروپايي ابراز نگراني كرد كه چنين پرونده‌هايي مي‌تواند باعث به وجود آمدن رويه‌هايي حقوقي شود كه تلاش‌ها براي مسدود كردن بيشتر سرمايه‌ها را پيچيده‌تر سازد. صد‌ها موسسه و شركت ايراني هدف چنين تحريم‌هايي هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديپلمات‌ ياد شده گفت:‌ ايران در تلاش است نظام تحريم‌هاي ما را نابود كند. اين پرونده‌هاي حقوقي رژيم‌ تحريم‌هاي ما را به شكلي جدي به مخاطره مي‌اندازد.

ديپلمات‌ها در بروكسل مي‌گويند كه هيچ مذاكرات رسمي درباره تحريم‌هاي جديد انجام نمي‌گيرد.

اما كارشناسان اقتصادي مي‌گويند به عنوان مثال دولت‌هاي اروپايي و تمركز بر بانك‌هاي كوچك كه تبادلات تجاري موسسات مالي بزرگي كه تحريم‌ شده‌اند را به عهده مي‌گيرد، مي‌توانند شرايط را دشوار‌تر كنند.

پاتريك كلاوسون، رييس ابتكار امنيتي ايران در موسسه سياست خاور نزديك واقع در واشنگتن گفت: مطمئن هستم ايراني‌ها در تلاش براي غلبه بر مكانيسم‌هاي جديد به منظور فرار از محدوديت‌ها خلاقيت چشمگيري به خرج مي‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016