دوشنبه 12 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرگس محمدی باز هم با صورت کبود شده در ملاقات حاضر شد

ملی - مذهبی: نرگس محمدی نايب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر روز شنبه باز هم با صورت کبود شده در سالن ملاقات حاضر شد با اين تفاوت که اين بار اين ملاقات بر خلاف دفعات قبلی از پشت کابين انجام شد.

به گزارش سايت ملی-مذهبی، وضعيت جسمانی نرگس محمدی وخيم تر از قبل شده به گونه ای که وی روزی دو تا سه بار دچار فلج عضلانی می شود. آخرين بار صبح روز شنبه، چند ساعت پيش از ملاقات هفتگی بود که در دستشويی زندان به زمين خورد و دور چشمان وی شديدا کبود شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که در تاريخ ۹۱/۴/۴ دادسرای زندان اوين با بستری شدن وی در بيمارستان موافقت کرده است اما رياست زندان زنجان در اقدامی تعجب برانگيز تا کنون از اين اقدام خودداری کرده و تا کنون نيز دليلی برای امتناع از اين دستور هم ارائه نکرده اند. اين سرپيچی از حکم صادر شده با اعتراض خانواده خانم محمدی مواجه شده است.

وضعيت وخيم جسمی نرگس محمدی به گونه ای است که هر لحظه احتمال بروز يک فاجعه وجود دارد. نرگس محمدی در محيط پر استرس زندان زنجان روزی دو الی سه بار دچار فلج عضلانی می شود و از زمانی که به زندان زنجان منتقل شده است هشت کيلو کاهش وزن داشته است.

انتقال خانم محمدی به زندان زنجان از اساس غير قانونی بوده و به رغم درخواست بسياری از شخصيت های مطرح جهانی و ملی برای آزادی اين فعال حقوق بشر، مسئولان نه تنها با آزادی وی موافقت نمی کنند بلکه از بستری کردن او نيز خودداری می کنند.

خاطرنشان می شود پزشکان معالج وی در زندان بارها تاکيد کرده اند نگهداری اين زندانی سياسی در زندان غير طبيعی است و وی بايد يا آزاد شود يا در بيمارستان تحت درمان قرار بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016