سه شنبه 20 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يکصد روز در کردستان: ٢٢٦ سال زندان و بازداشت ٩٥ نفر

آژانس کُردپا: طی ١٠٠ روز گذشته دستگاه قضايی حکومت اسلامی ايران، تحت عنوان "مسائل امنيتی" ٤٣ شهروند کُرد را به ٢١٤ سال ٩ ماه حبس تعزيری و ١٢ سال حبس تعليقی و ٧٤ ضربه شلاق محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمارهای سرسام آور از نقض حقوق بشر در کردستان

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در ١٠٠ روز گذشته ٩٥ نفر از شهروندان کُرد از سوی دستگاه امنيتی حکومت اسلامی ايران "اداره اطلاعات" دستگير و به بازداشتگاه‌های مخفی اين نهاد امنيتی منتقل شده‌اند.

اين آمار در حالی منتشر می‌گردد که جو حاکم بر مناطق کُردنشين ايران، امکان گزاش تمامی موارد مرتبط را عملا غير ممکن ساخته و اين آمار با استناد به موارد به ثبت رسيده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر می‌گردد.

‌صحت موارد منتشر شده از سوی گزارشگران آژانس‌کُردپا، منابع مطلع و اقوام محکومين و بازداشت‌شدگان به تاييد رسيده است.

بر اساس گزارش‌ها و به گفته‌ی منابع آگاه، خانواده‌ی محکومين، زندانيان و افراد بازداشت شده، اتهام قريب به اتفاق اين افراد، فعاليت‌های سياسی، فرهنگی و حقوق بشری بوده است.

به طور معمول نهادهای امنيتی و قضايی ايران اتهام اين افراد را "اقدام عليه امنيت ملی" عنوان می‌کنند که در اکثر موارد اين اتهام از سوی محکومين و بازداشت شدگان رد می‌گردد.

محروم ماندن شهروندان کُرد از قوانين حقوقی

در بسياری از موارد شهروندان کُرد در هنگام بازداشت، بدون ارائه‌ی حکم قضايی از سوی مامورين لباس شخصی بازداشت می‌گردند.

به گفته‌ی برخی از اين بازداشت شدگان، پس از دستگيری از سوی هيچ کجا و هيچ کس تفيم اتهام نشده‌اند.

خانواده‌ی تعدادی از اين افراد می‌گويند که دستگاه قضايی اجازه تعيين وکيل را جهت دفاع در دادگاه به آنها نداده است.

معمولا پرونده قضايی اينگونه افراد در سلول‌های اداره‌ی اطلاعات و تحت فشار تنظيم شده و پس از تاييد فرمايشی آن از سوی قاضی شعبات بازپرسی و دادياری دادسرا به شعب دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود.

در بسياری از حالت‌ها و حتی در مورد فعالان فرهنگی و حقوق بشری، دستگاه قضايی حکومت، شهروندان کُرد را به همکاری با احزاب کُرد مخالف متهم می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016