جمعه 23 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عصبانیت امریكا از انتخاب ایران به عنوان معاون كنفرانس معاهده تجارت اسلحه

نیویورك - هیات نمایندگی امریكا در كنفرانس معاهده تجارت اسلحه به انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون این كنفرانس بین المللی واكنشی توام با عصبانیت نشان داد كه با پاسخ قاطع نمایندگی كشورمان در سازمان ملل مواجه شد.

به گزارش ایرنا، در نشست روز پنج شنبه كنفرانس معاهده تجارت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد، هیات نمایندگی امریكا انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از معاونین این كنفرانس را محكوم نمود كه با واكنش قاطعانه هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورك روبرو شد.

نماینده امریكا در این جلسه در اقدامی غیر معمول طی سخنانی واهی و بی اساس كه بی احترامی به نظر اكثریت اعضای سازمان ملل متحد محسوب می شود ،در توجیه اینكه انتخاب ایران به عنوان یكی معاونین كنفرانس معاهده تجارت تسلیحات محكوم است،كشورمان را متهم فعالیتهای غیر قانونی هسته ای ، ارسال سلاح به حزب الله لبنان و سوریه و اختلال در صلح و امنیت بین المللی كرد.

در واكنش به این اظهارات، هیات نمایندگی كشورمان در سازمان ملل متحد با اعلام اینكه ادعاهای آمریكا را شایسته پاسخ نمی داند، ضمن اشاره به اتهام نماینده آمریكا به ایران مبنی بر اخلال در صلح و امنیت جهانی گفت: اما من مایلم با استفاده از این فرصت این سئوال را مطرح كنم كه آیا ایران صلح دوست است یا آمریكا؟

هیات نمایندگی كشورمان افزود : آیا ایران كه حداقل در 350 سال اخیر سابقه تجاوز به هیچ كشوری را در تاریخ خود ندارد، صلح دوست است یا آمریكا كه تاریخ آن مملو از تجاوز به دیگر كشورها در نقاط مختلف جهان است كه آخرین نمونه های آن در منطقه ما یعنی در خاورمیانه به وقوع پیوسته است؟

آیا ایران كه مفتخر است هشت سال تمام به دفاع از تمامیت ارضی خود در جنگی پرداخته كه صدام به راه انداخته بود، صلح دوست است یا آمریكا كه از صدام حمایت كرد و با دادن سلاحهای شیمیایی به كمك او شتافت تا به كشتار مردم عراق و شهروندان ایرانی دست بزند؟

آیا ایران كه تاكنون هیچگونه سلاحی را برای هیچ كشور و گروهی برای كشتار مردم ارسال نكرده و نمی كند، صلح دوست است یا آمریكا كه به همه جای دنیا برای كشتار مردم سلاح صادر می كند كه نمونه بارز آن ارسال انواع سلاحها، از جمله سلاحهای كشنده فسفری برای قتل عام زنان بی دفاع و كودكان معصوم غزه به دست رژیم اسرائیل است؛ رژیمی كه بنیانگذار تروریسم دولتی جهان بوده و برای ارتكاب هرگونه اقدامات تروریستی و انواع جنایت جنگی و جنایات علیه بشریت به حامی بزرگ خود آمریكا متكی است؟

آیا ایران كه به سرنگون كردن یك دیكتاتور تحت حمایت آمریكا در كشور خود افتخار می كند، صلح دوست است یا آمریكا كه همواره به حمایت از همه دیكتاتورها در منطقه خاورمیانه می پردازد؟

هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح كرد: با این توضیحات، ما قضاوت در این مورد كه چه كسی صلح دوست و چه كسی مخل صلح هستند را به اعضای سازمان ملل متحد واگذار می كنیم.

انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از معاونین و عضو هیات رئیس كنفرانس معاهده تجارت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی و بویژه لابیها و رسانه های صهیونیستی به همراه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كنفرانس بین المللی معاهده تجارت اسلحه به منظور ضابطه مند كردن فروش انواع سلاح های متعارف در سازمان ملل متحد در حال برگزاری است.

دو هزار هیات از كشورها و تشكل های مختلف 193 كشور جهان به مدت یك ماه در این اجلاس راههای ضابطه مند كردن تولید و صادرات اسلحه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

امریكا 40 درصد و اتحادیه اروپا با 30 درصد بزرگترین تولید و صادركنندگان اسلحه های متعارف در جهان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016