چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: اصلاح‌طلبان برای انتخابات آينده بايد به اجماع برسند

• مباحثی که در فضای کنونی مطرح می‌شود و نام‌هايی که به ميان می‌آيد بيشتر در حد گمانه زنی است. ما دغدغه‌ها و مطالبات خودمان را داريم و بايد آن‌ها را مطرح کنيم


ايلنا: رييس‌جمهور سابق کشورمان گفت: نظر من در مورد انتخابات آينده رياست جمهوری رسيدن به اجماع در ميان اصلاح طلبان است.

به گزارش ايلنا، سيد محمد خاتمی در ديدار با شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با تشريح وضعيت کشور، مشکلات معيشتی مردم را از مسائل مهم جاری برشمرد و اظهار اميدواری کرد که شاهد تحولاتی به نفع انقلاب و کشور و مردم باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه تصريح کرد: نشانه‌هايی برای تغيير فضا هست، هرچند خيلی چشمگير نيست.

رئيس جمهوری سابق ايران با تأکيد بر لزوم اجرای بدون تنازل و بی‌کم و کاست قانون اساسی خاطرنشان کرد: بايد به ظرفيت‌های معطل مانده و اجرا نشده قانون اساسی توجه نمود و برای اجرای کامل آن تلاش کرد. همه می‌گويند قانون اساسی بايد اجرا شود. ما گفته‌ايم قانون اساسی را قبول داريم و آن را عامل اصلی نظم در جامعه می‌دانيم؛ بايد گروه‌های حقوقی و سياسی تشکيل داد و روی اين موضوع بحث کرد. مطالعه و فعاليت فکری بر روی قانون اساسی از منظر سياسی و حقوقی بسيار مهم است و شما می‌توانيد در انجمن اسلامی روی اين موضوع کار کنيد.

رئيس بنياد باران در تبيين جريان اصلاحات گفت: ما در‌ چارچوب جمهوری اسلامی و با پايبندی به اسلام عمل می‌کنيم و با سکولاريزم از يک سو و خشونت‌طلبی و جزم گرايی از سوی ديگر مخالفيم. ما اصولی داريم «اسلام، قانون اساسی و جمهوری اسلامی». اما اين منافاتی ندارد با اينکه به بعضی امور انتقاد داشته باشيم. از جمله اصول ما اين است که ما از حقوق کسی که با ما نيست، ولی برانداز هم نيست دفاع می‌کنيم. اگر کسی برانداز نبود بايد در عين مشخص کردن مرزهای هويتی از حقوقش دفاع کرد.

سيد محمد خاتمی در مورد انتخابات آينده رياست جمهوری و مواضع اصلاح طلبان افزود: نظر من رسيدن به اجماع در ميان اصلاح طلبان است. در عين حال که اگر قرار است شاهد انتخابات پرشوری باشيم، بايد فضای مناسب نيز مهيا گردد و عمده اين مسؤوليت مهم متوجه حکومت است که بايد فضای مناسب را فراهم آورد. مباحثی که در فضای کنونی مطرح می‌شود و نام‌هايی که به ميان می‌آيد بيشتر در حد گمانه زنی است. ما دغدغه‌ها و مطالبات خودمان را داريم و بايد آن‌ها را مطرح کنيم.

رئيس جمهوری سابق ايران سخنان خود را با تأکيد مجدد بر مرام اصلاح طلبی اين گونه پايان داد: بايد تلاش کنيم تا بتوانيم گامی به جلو برداشته و تغييراتی هرچند کوچک را رقم بزنيم. نبايد انتظار برآورده شدن حداکثر‌ها را در زمان‌های کوتاه داشت. بايد واقع‌بين بود و گام‌هايی برای عبور از فضای کنونی و برطرف شدن مشکلات برداشت. شما نيز دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح نموده و به فضای بحث و گفتگو دامن بزنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016