پنجشنبه 29 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده کانون صنفی معلمان ايران درباره معلم دربند سيد محمود باقری

خبرگزاری هرانا - سيد محمود باقری عضو هیإت مديره کانون صنفی معلمان ايران که در دو پرونده جداگانه مجموعا به نه و نيم سال حبس تعزيری و تعليقی محکوم شده بود، دوشنبه ۵ تير ماه سال جاری جهت اجرای حکم بازداشت شد. در اين رابطه کانون صنفی معلمان ايران نامه سرگشاده ای را خطاب به رياست قوه قضاييه نگاشته اند که در زير می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خداوند جان و خرد

حضرت آيت الله لاريجانی رياست محترم قوه قضاييه با سلام و احترام

همان گونه که مستحضريد، آموزش و پرورش ايران سال هاست که از آسيب ها و ناکارآمدی های فراوان در زمينه های مختلف از جمله مشکلات معيشتی معلمان در رنج است. نياز به تکرار نيست و بی شک شما نيز آگاهيد که قشر حقوق بگير جامعه به ويژه فرهنگيان بيشترين آسيب ها را از فشار تورم و نابسامانی های اقتصادی متحمل شده است.

در همين راستا، کانون های صنفی معلمان در پاسخ به نياز بخش قابل توجهی از فرهنگيان کشور که از وضع دشوار معيشتی خود در رنج بوده اند، با روش هايی کاملاً مسالمت آميز، به طرح و پی گيری خواسته های آنان پرداخته که يکی از نتايج آن، تدوين و اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت بوده است. قانونی که اگر درست اجرا می شد می توانست پاسخی به بی عدالتی های موجود در نظام پرداخت حقوق در کشور باشد. متأسفانه اين گونه پی گيری های فعالان صنفی معلمان منجر به صدور احکام قضايی برای شمار زيادی از آنان گرديد که پرونده تعدادی از اين فعالان همچنان مفتوح است و برخی ديگر نيز شرايط سختی را در زندان سپری می کنند.

اما جديدترين و شايد عجيب ترين برخورد قضايی که در نوع خود بی نظير است، اجرای ناباورانه ی حکم نه سال و نيم زندان برای آقای سيد محمود باقری، عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران است. او که سابقه ی ۱۸ ماه حضور در جبهه را در پرونده خود دارد، دبير فيزيک خوشنام و نمونه منطقه چهار تهران با ۲۷ سال سابقه مثبت آموزشی که ۵ سال آن تدريس در مناطق محروم کشور بوده، دو بار انتخاب به عنوان معلم نمونه، دارای ده ها مورد تشويقی از مسئولان آموزش و پرورش و مديران مدارس و ده ها ويژگی مثبت ديگر است.

بی شک خبر مربوط به بازداشت او، باعث بهت و حيرت بسياری از فرهنگيان، دانش آموزان، دوستان و مجموعه ی کسانی گرديده است که او را به ملايمت طبع، قانون گرايی، اعتقاد به فعاليت در چارچوب های پذيرفته شده و البته استقامت در راه هدف های مقدسی که به آن ها باور دارد، می شناسند.

رياست محترم قوه قضائيه

به راستی اينگونه برخوردها ی قضايی چه سنخيتی با رهنمودهای اخير رهبريت نظام دارد؟ آن جا که بيان نموده اند:... سياست قوه قضائيه را اين قرار دهيد که مساًله زندان حل شود. هم از جنبه ی مجازاتی و هم هرچقدر ممکن است مجازات زندان کاهش پيدا کند... زندان پديده ای است نامطلوب برای خود زندانی، خانواده او و محيط کارش...

جناب آقای لاريجانی

آيا زندانی کردن معلمی که دغدغه اش حمايت از حقوق صنفی همکاران، آن هم به شکلی کاملاً مسالمت آميز بوده است، در راستای رهنمودهای رهبری نظام است؟ آيا جز اين است که زندانی کردن امثال باقری نه تنها اثری مثبت برای او، فرزندان نوجوان و همسر چشم انتظارش – که او نيز معلمی شريف از معلمان اين کشور است- ندارد، بلکه باعث می شود خانواده به ويژه فرزندان، همکاران، دانش آموزان و همه ی کسانی که او را می شناسند و به صداقت و بی گناهی او باور دارند، نسبت به اينکه زندان محل حضور افراد بزهکار و مجرمان خطرناک و بدکاران است ترديد کنند. با اين وصف آيا زندانی کردن اين معلم به صلاح کشور و نظام است؟ آيا حضور او در اجتماع می تواند خطر يا فسادی ايجاد کند؟

حضرت آيت الله

شما بالاترين مقام قضايی کشور هستيد. بنابراين بيشترين مسئوليت هم متوجه شماست. ما، همکاران و دوستان آقای باقری، با توجه به شناختی که از ايشان داريم، باورمان اين است که وی کاملاً بی گناه است و زندانی شدنش ستم بزرگی است که بر وی و خانواده فرهنگی اش روا داشته شده است. ما از شما می خواهيم به حرمت ۲۷ سال تلاش صادقانه ی اين معلم کوشا و پاک زيست، دستور فرماييد ضمن توقف فوری اجرای حکم ايشان بار ديگر پرونده اش مورد بازنگری قرار گيرد. باشد که بی گناهی اش بر شما نيز نمايان گردد.

باور کنيد زندان جای باقری و امثال او نيست؛ چنين افرادی سرمايه های کمياب اين کشورند. زندان جای دزدان بيت المال، رياکاران وطن فروش و متجاوزان به حقوق ملت است. آن ها که اموال مردم را به يغما می برند و مسبب مشکلات فراوانی هستند که دامنگير اين ملت بزرگ گرديده است؛ نه معلمی که به رغم کمبودها و نارسايی ها، با کمترين حقوق و امکانات مادی، زندگی خود را وقف خدمت به فرزندان اين مرز و بوم نموده است.

کانون صنفی معلمان ايران
تير ماه ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016