دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسرائیل: ایران و حزب‌الله در ۲۰ کشور توطئه‌چینی کردند

دويچه وله ـ اداره امنیت داخلی اسرائیل و موساد جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که در دو سال گذشته در دست‌کم ۲۰ کشور در پی اقدامات تروریستی و خرابکارانه بوده است. اسرائیل شیوه حمله بلغارستان را منطبق بر حملات تایلند و هند می‌داند.


یکشنبه (۲۲ ژوئیه/ ۲ مرداد) تمیر پاردو، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در جلسه‌ی کابینه‌ی دولت حاضر شد و در گزارشی که از حادثه‌ی تروریستی بلغارستان ارائه داد، مدعی شد که ایران و حزب‌الله لبنان در دو سال گذشته در ۲۰ کشور جهان اقدام به "توطئه" کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم (بیت‌المقدس) در این جلسه که یورام کوهن، رئیس اداره امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) نیز در آن حاضر بود، هر دو مقام امنیتی مسئول گزارشی درباره‌ی "فعالیت‌های ضدتروریستی سازمان‌های جاسوسی" به هیات دولت ارائه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ی کوتاهی که بعد از این نشست هیات دولت منتشر کرد، مدعی شد: «ایران و حزب‌الله لبنان در ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در ۲۰ کشور دست به اقدامات تروریستی و خرابکارانه بزنند».

نتانیاهو پس از تجلیل از گزارش دو رئیس نهاد امنیتی اسرائیل در این نشست هیات دولت، در صحبتی کوتاه با خبرنگاران بعد این نشست گفت: «بسیار مهم است که بتوان جهان را قانع کرد که جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان پشت این موج از حملات در قاره‌های مختلف هستند».

نخست‌وزیر اسرائیل در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: «این حمله‌های تروریستی با برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران به دست عوامل حزب‌الله صورت گرفته و اگر با آن‌ها مقابله‌ی جدی نشود، در آینده نیز ادامه خواهد داشت».

جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله اتهام دست داشتن در حمله‌ی تروریستی بلغارستان علیه شهروندان اسرائیل را که ۷ کشته بر جا گذاشت، رد می‌کنند. رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی تاکید کرد که ایران "هرگونه عملیات تروریستی" را شدیدا محکوم می‌کند.

اسرائیل می‌گوید شیوه‌ و استراتژی حمله بلغارستان بسیار شبیه به نحوه اجرای حملات هند، گرجستان، تایلند، کنیا و قبرس در ماه‌های اخیر است. حمله چهارشنبه گذشته در بلغارستان بعد از سال ۲۰۰۴، بزرگ‌ترین و پرتلفات‌ترین حمله علیه شهروندان اسرائیل در خارج از خاک این کشور بود.

هنوز هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016