سه شنبه 3 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقاضای چند تن از زندانیان سیاسی از کبودوند جهت پایان اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا - حشمت الله طبرزدی، رسول بداقی، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی طی نامه‌ای از محمد صدیق کبودوند خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد. طبق آخرین اخبار رسیده محمد صدیق کبودوند به اعتصاب غذای خود پایان داد.

محمدصدیق کبودوند، فعال حقوق بشر در بند از روز شنبه ششم خرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده بود، این فعال حقوق بشر بار‌ها اعلام کرده که به دلیل بیماری صعب العلاج فرزندش نیاز است که وی به مرخصی رفته و در کنار وی برای درمان او بکوشد. اما مسئولان قضایی به این خواسته تن ندادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب محمد صدیق کبودوند

دردمندان گیتی و ستمدیدگانی که با رنج زندگی اندک آشنایی دارند، آنانکه الفبای مبارزه با بیداد را بر دوش آوارهٔ خویش و بر دل پاره پارهٔ خود کشیده‌اند نیک می‌دانند که چه بهای سنگینی دارد دفاع از حقوق همنوعان، سخن گفتن از برابری و عشق به آزادگی و انسانیت.

اکنون پنج سال است که جنابعالی خانمانت از هم پاشیده است و فرزندانت بدور از سایهٔ پدر قد کشیده‌اند.

همسر وفادار و مهربانت پنج سال است که چشم به در دوخته است تا شریک زندگی‌اش بار اندوه دوری و تنهایی از دوش بیفکند و بار دیگر کویر دلش با نسیم بودنت طعم خنده را در خاطرهٔ خویش زنده کند و بر کسی پوشیده نیست که آغوش پدر آرام‌ترین بستر هستی است مگر بیدادگرانی که طعم شیطانی قدرت گوش و چشم و وجدان خفته یشان را کر و کور کرده است. اما دیری نخواهد پائید که طعم تلخ قدرت شیطانی بیدادگران در ذائقهٔ ستم پیشگان زهر خواهد شد.

برابری و آزادی و انسانیتی که مردم ایران چشم به رسیدنش دارند از آسمان این کشور باریدن گرفته و تخت و بخت قلدران و ستمگران را از هم خواهد پاشید. همانگونه که آیین روزگار است!

دیری نخواهد پایید که خواب خرگوشی و دیر هنگام دروغگویان و دزدان این سرزمین با آذرخش آسمانی و سیلاب خشم مردم از هم خواهد پاشید، دیر نیست آنروز که مردم ایران دست افشان و پای کوبان به پیشواز جشن آزادی، برابری، انسانیت و اخلاق خواهند رفت و آن‌ها را زنده خواهند کرد.

محمد صدیق جان تو بمان، تن‌هایمان مگذار، باش تا دست در دست هم جشنمان با چوپی و سه پایی شیرین‌تر شود، باش تا حقوق بشر کردستان یتیم نماند.

امضاء کنندگان:
حشمت الله طبرزدی - رسول بداقی - خالد حردانی - رضا شریفی بوکانی
یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016