یکشنبه 8 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوریت طرح اشتغال و حذف دوره سربازی قهرمانان المپیک تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریتی طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن قهرمانان المپیک از خدمت سربازی معاف شده و وزارت ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها مکلف به استخدام آنها می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان در صحن علنی مجلس بررسی شد، این طرح به امضای 33 نفر از نمایندگان رسیده بود.

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان طراح این طرح گفت: با توجه به نقش روزافزون ورزش در تقویت هویت ملی و تعمیق غرور ملی در صحنه بین المللی ضروری است برای ورزشکاران ایرانی که در صحنه های ورزشی بین المللی باعث برافراشته شدن پرچم ایران می شوند، تسهیلات و امکانات خاصی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: قانون سرباز قهرمان سال 76 به تصویب رسیده و در آن پیش بینی شده که برای ورزشکاران امتیازاتی در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش ها تصریح کرد: امروز با توجه به برگزاری مسابقات المپیک این طرح را به صحن علنی مجلس ارائه دادیم تا براساس آن نفرات اول تا سوم المپیک و قهرمانان اول مسابقات آسیایی پس از طی آموزش نظامی از انجام خدمت ضرورت معاف شوند.

جلالی ادامه داد: در این طرح همچنین در خصوص اشتغال این قهرمانان نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است که براساس آن به وزارت ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها تکلیف شدند تا این قهرمانان را استخدام کنند.

در ادامه جلسه سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف این طرح گفت: این طرح نوعی تبعیض است، این همه دانشمند هسته ای و نخبه در این کشور وجود دارد، اما طرحی برای حل مشکلات آنها ارائه نشده است.

وی این طرح را مغایر با اصل(110) قانون اساسی و اختیارات مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: قشر تحصیلکرده ما امروز بیکار است نباید مصوبه تبعیض آمیزی را در خصوص اشتغال قهرمانان به تصویب رساند.

همچنین نادر قاضی پور به عنوان موافق این طرح افزود: در حال حاضر اکثر فدراسیون ها و تیم های ملی ما در حال تمرین هستند. اگر بخواهیم در مقابل سیاه نمایی های غرب پرچم جمهوری اسلامی را برافرازیم باید از ورزشکاران حمایت کنیم.

کاتب نماینده مردم گرمسار نیز در مخالفت با این طرح گفت: باید قانونی جامع تصویب شود نه فقط برای گروه خاصی تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود این کار مجلس را زیر سوال می برد و بی عدالتی تبعیض در جامعه گسترش می‌یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفر قادری نماینده مردم شیراز نیز با اعلام موافقت با این طرح گفت: ورزشکاران ما در المپیک منتظر مشوق هستند و این تشویق ها عین عدالت است. در دین ما اصل بر مساوات نیست، بلکه اصل بر عدالت است.

دو فوریت این طرح با 124 رأی موافق، 78 رأی مخالف، 25 رأی ممتنع از مجموع 251 نماینده مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید، اما نمایندگان با 130 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 19 رأی ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016