دوشنبه 9 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال ابوالفضل قديانی به بيمارستان پس از ضرب و شتم در زندان

کلمه ـ ابوالفضل قديانی که امروز همراه با ضرب و شتم به بيمارستان منتقل شده بود، پس از تصريح پزشک مبنی بر دستور بستری و پاسخ منفی ماموران به زندان اوين بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، پيش از ظهر امروز دوشنبه ابوالفضل قديانی درحالی که ظاهری به هم ريخته و پريشان داشته توسط ماموران زندان برای معاينه قلب به بيمارستان منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو دربند سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی به حاضران و بستگانش که از ماجرا مطلع شده و به بيمارستان رفته بودند اظهار داشت تعدادی از مأموران زندان به فرماندهی شخصی به نام محمد عطاری و در حضور رشيدی مسؤل زندان او را مورد ضرب وشتم قرار داده‌اند و به زور کت از تنش درآورده و دستبند زده به بيمارستان منتقل کرده‌اند.

در حالی که ابوالفضل قديانی در اعتراض به ضرب و شتم خود از معاينه خودداری کرد، پزشک معالج نيز تصريح کرده است که معاينه قلب بيمار در اين وضعيت عصبی و هيجانی نتيجه بخش نيست و از معاينه وی خودداری کرده است.

پزشک معالج در عين حال به مأموران گفته است که اگر من ايشان را در اين وضعيت معاينه کنم قطعا دستور بستری خواهم داد، در اين صورت آيا اجازه بستری شدن وی را می‌دهيد؟

بر اساس اين گزارش مأموران به پرسش پزشک معالج پاسخ منفی داده و مسن ترين زندانی سياسی جنبش سبز در بند ۳۵۰ را به زندان اوين بازگرداندند.

چند روز پيش کلمه گزارش داده بود که ابوالفضل قديانی دچار ناراحتی شديد قلبی شده و تا کنون چندين بار تحت عمل جراحی قلب قرارگرفته است. از اين رو باتوجه به شدت بيماری، موضوع بيماری او توسط دادستانی به کمسيون پزشکی ارجاع داده شده که پس از بررسی و انجام معاينات، پزشکی قانونی اعلام کرده که اين زندانی سياسی بايد برای مدت ۴ ماه درمرخصی استعلاجی باشد.

اما با وجود توصيه اکيد پزشکان، جعفری دولت آبادی ،دادستان تهران با اجرای مرخصی قديانی مخالفت کرده و اجازه نداده است تا او برای ادامه مداوا از زندان خارج شود.

قديانی بار نخستين بار در دی ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام توهين به رييس دولت به يک سال حبس محکوم شد. او در سه سال گذشته به دليل نامه نگاری های درون زندان به مقامات عالی رتبه نظام نظير ايت الله خامنه ايی و انتقاد از عملکرد آنان چندين بار به دادگاه رفته و پنجمين پرونده ی وی نيز چندی پيش به جريان افتاد.

اين عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب در دوران پهلوی ۴ سال در زندان های ساواک شکنجه شده و مقاومت کرده بود. اکنون او ۶۷ سال سن دارد و به دليل بيماری شديد قلبی درمدت زندان چندين بار به بيمارستان منتقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016