سه شنبه 17 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير سابق ايران در سوريه: خبر کشته شدن سه ايرانی ربوده شده در سوريه کذب است

خبرگزاری آريا - مشاور رئيس و مديرکل امور بين‌الملل مجلس، با تکذيب خبر کشته شدن ۳ زائر ربوده شده ايرانی، گفت: انتشار اين خبر يک نوع دروغ پردازی سياسی است برای اينکه موضع ايران را در قبال دفاع از دولت سوريه تغيير دهند.
به گزارش خبرگزاری آريا ، حسين شيخ‌الاسلام انتشار خبر کشته شدن ۳ نفر از زائران ربوده شده ايرانی را سياست بازی برخی رسانه‌های خبری خواند و افزود: اين خبر به هيچ وجه تاييد شده نيست.
مشاور رئيس ومديرکل امور بين‌الملل مجلس شورای اسلامی، با بيان اينکه،‌ خبر کشته شدن ۳ تن از زائران ايرانی از سوی خط خبری العربيه وابسته به عربستان منتشر شده است، ادامه داد: شبکه العربيه همان شبکه‌ای است که بعد از دستگيری ۴۸ زائر ايرانی، اتهام وابستگی آنان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مطرح کرد.
نماينده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شميرانات در مجلس هفتم، يادآور شد: اين خط خبری عربستان در گذشته هم، زمانی که ۴۵۰ زائر ايرانی در خانه خدا به شهادت رسيدند اعلام کرد که ايرانی‌ها قصد داشتند خانه خدا را به ايران منتقل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی انتشار خبر کشته شدن ۳ نفر از زائران ربوده شده ايرانی را کذب خواند و تاکيد کرد: اين خبر نوعی دروغ‌پردازی سياسی است بر اين اساس نمی‌توان بر آن تکيه کرد، رسانه‌های نظام سلطه با انتشار چنين اخباری درتلاشند با فشار موضع ايران را در قبال سوريه تغيير دهند.
سفير سابق ايران در سوريه درباره همدستی راننده اتوبوس منتقل کننده ۴۸ زائر ايرانی با معارضان، گفت: به احتمال قوی اين موضوع صحت دارد.
شيخ‌الاسلام درباره اقدامات جمهوری اسلامی ايران برای آزادی ۴۸ زائر ايرانی ربوده شده در سوريه، تاکيد کرد: در اين زمينه وزارت امور خارجه از طريق تماس با مقامات مسئول بين‌المللی و وزير خارجه ترکيه و قطر اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده است، در اين زمينه سفارت ايران نيز فعال است که جای تشکر دارد.
مشاور رئيس و مديرکل امور بين‌الملل مجلس شورای اسلامی، ارسال نامه از سوی جمهوری اسلامی ايران به آمريکا را اقدامی مثبت ارزيابی و تاکيد کرد: آمريکا نيروی اصلی پشتيبان تروريست‌ها در سوريه است بر اين اساس اقدام ايران مبنی بر ارسال نامه به مقامات اين کشور و مسئول دانستن آنها در قبال جان زائران ايرانی اقدامی درست است.
تروريست‌های سوريه خبر کشته شدن سه تن از زائران ايرانی را که دو روز پيش به دست آنان ربوده شدند را تأييد کرد، آنها اعلام کردند اين سه نفر در اثر حمله هواپيماهای دولتی سوريه کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016