چهارشنبه 18 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد فعالان سياسی عرب که زير شکنجه کشته شدند به ۶ تن رسيد

منابع حقوق بشری در اهواز اعلام کردند؛ عليرضا غبيشاوی فعال سياسی عرب پس از بازداشت، در اداره اطلاعات شهرستان خلفیة زير شکنجه جان خود را از دست داد.

عليرضا غبيشاوی ۳۷ ساله روز دوشنبه ۶.۸.۲۰۱۲ در بازداشتگاه اداره اطلاعات خلفیة (خلف اباد در ۹۵ کيلومتری جنوب شرق اهواز) به قتل رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای امنيتی در تماس با خانواده وی در روستای " ابو دبيان" از توابع خلفيه خبر مرگ وی را به آنها اطلاع دادند و از آنان خواستند برای تحويل جسد او به آن اداره مراجعه کنند. خانواده اين قربانی اما از تحويل جسد او خودداری و اعلام کردند؛ از عاملان مرگ وی شکايت خواهند کرد.
پس از اعلام کشته شدن عليرضا غبيشاوی مردم اين روستای ابو دبيان در منزل پدری او تجمع کردند. دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ماه گذشته ۵ تن از زندانيان سياسی را در اين شهر به اعدام محکوم کرده بود.

محمد عموری ، هادی راشدی ، هاشم شعبانی ، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه به اتهام محاربه با خدا وپيامبر و اقدام عليه امنيت ملی به اعدام محکوم شدند و عبدالرحمن عساکره به ۲۰ سال حبس ، اسماعيل عبيات ۵ سال و علی بدری به ۶ سال حبس محکوم شدند.

منابع محلی می گويند عليرضا غبيشاوی که در بازداشتگاه اداره اطلاعات خلفیة فوت کرد از دوستان نزديک برخی از اين زندانيان سياسی و از فعالان ملی عرب بوده است.

با احتساب مرگ بر اثر شکنجه عليرضا غبيشاوی، تعداد زندانيان سياسی عرب که زير شکنجه کشته شده اند به شش تن رسيد.

غيبان عبيداوی از حميديه،محمد چلداوی از اهواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش و ناصر آلبوشوکه از اهواز تا به حال زير شکنجه ماموران اطلاعاتی کشته شده اند. اکنون نيز عليرضا غبيشاوی از اهالی خلفيه نيز زير شکنجه کشته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016