دوشنبه 23 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرض کنید زلزله زدگان ایرانی هم طرفدار بشار اسدند، به دادشان برسید!

بازتاب - در حالی که سازمان صداوسیما و برخی نهادهای مسئول هم و غم خود را صرف حمایت از حکومت سوریه و پرداختن به مشکلات مردم محروم و مستضعف اروپا و آمریکا می کنند، هزاران ایرانی زلزله زده در استان های آذربایجان شرقی و غربی از مشکلات فراوان رنج می برند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، زلزله روز گذشته اهر در حالی هموطنان روزه دار مناطق شمال غربی کشور را داغدار کرد، که کمکهای امدادی به خصوص در 12 ساعت اول وقوع زلزله می تواند برای نجات آسیب دیدگان از مرگ و معلولیت های جسمی بسیار سرنوشت ساز باشد.

در این شرایط با توجه به گسترده و روستایی بودن مناطق زلزله زده و امکانات محدود محلی، بسیج ملی برای یاری رساندن به هموطنان فوریت داشت و این کار تنها با کمک صداوسیما امکان پذیر بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما ظاهرا برای مسئولان صداوسیما، جان بیش از هزار تن از هموطنان ایرانی به اندازه آرام بودن خیابانهای دمشق و پرداختن به مشکلات مردم محروم و مستضعف آمریکا و اروپا اهمیت نداشت و 12 ساعت حیاتی زلزله زدگان با کم توجهی رسانه ملی و برخی از دیگر مسئولان مربوطه سپری شد.

این در حالی است که در زلزله بم که در زمان دولت خاتمی اتفاق افتاد، صداوسیما نقش زیادی در پرداختن به مشکلات زلزله زدگان و بسیج افکار عمومی برای کمک به مردم محروم داشت.

شاید مسئولان صداوسیما تصور کنند با پرداختن به مشکلات مردم زلزله زده، فرایند دعوت به شرکت در راهپیمایی روز قدس تحت الشعاع قرار گیرد و شاید فکر کنند، کشته شدن صدها انسان به اندازه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد ارزش خبری ندارد. اما ای کاش مسئولان «صادق، پاک دست و بالیاقت»! یک لحظه خود و یا اعضای خانواده خود را در میان هزاران هموطن روزه داری بگذارند که دیشب روزه خود را با اشک بر از دست دادن عزیزانشان افطار کردند و کسی را نداشتند تا جنازه های اعضای خانواده شان را از زیر آوار بیرون بیاورد و کودکان زخم خورده و زنان مجروح را مداوا کند.

در این شرایط باید به برادر ضرغامی گفت، با این میزان تبلیغات و خدمتی که صداوسیمای ایران به حکومت سوریه می کند، مردم ایران حتی اگر ده درصد تبلیغات صداوسیما را باور کنند، از طرفداران سرسخت حکومت سوریه اند. پس حداقل به همین خاطر به داد آنها برسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016