پنجشنبه 26 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیش از ۶۰ زندانی سیاسی به مناسبت عید فطر آزاد شدند

بی بی سی: بنا بر گزارش ها شامگاه چهارشنبه، ۲۵ مرداد بیش از ۶۰ زندانی سیاسی به مناسبت عید فطر از سوی آیت الله خامنه ای، رهبر ایران عفو و از زندان آزاد شدند.

نازنین خسروانی، حمزه کرمی، فرشاد قربانپور، رحمان بوذری، علی ملیحی، قاسم شعله سعدی و اشرف علیخانی از جمله زندانیانی بودند که با عفو رهبری روز گذشته آزاد شدند.

همچنین در مجازات ۹ زندانی دیگر از جمله رضا انصاری راد و امید خوارزمیان نیز تخفیف داده شده است.

این نخستین بار از زمان دهمین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ است که تعدادی از زندانیان سیاسی از سوی رهبر ایران بخشیده می شوند.

روز گذشته عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته بود که "عفو این دسته از محکومان براساس تقاضای عفو ارائه شده و نیز ابراز ندامت و پشیمانی از جرایم ارتکابی توسط آنان صورت گرفته است."

به گفته او در مجموع ۱۳۰ زندانی سیاسی مشمول عفو رهبری شدند که حدود ۹۰ نفر از آنان در زندان بسر می برند.

انتظار می رود که عده ای دیگر از زندانیان سیاسی امروز از زندان آزاد شوند.

با این حال هنوز خبرگزاری های داخل ایران خبر آزادی این زندانیان را منتشر نکرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای جعفری دولت آبادی گفت که نود تن از کسانی که مشمول عفو شده اند در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند که با بخشودگی بقیه دوران حبس، آزاد می شوند و مجازات برخی دیگر از "محکومان جرایم امنیتی" هم تخفیف یافته است.

در ایران، متهمان به فعالیت سیاسی و رسانه ای مخالف حکومت نیز معمولا به اتهام اقدامات مغایر امنیت یا تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه و محکوم می شوند. مقامات دولتی و قضایی وجود زندانی سیاسی را نفی می کنند و از آنان با عنوان "محکومان جرایم امنیتی" نام می برند.

اغلب این زندانیان که بخشی از آنان را فعالان دانشجویی و روزنامه نگاران تشکیل می دهند، در پی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ دستگیر و در رابطه با اعتراض به نتیجه انتخابات محکوم شدند.

تعدادی از آنان با اتهام "تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقامات حکومتی" به زندان های بلند مدت و محروم شدن از حقوق اجتماعی محکوم شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016