شنبه 4 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر کشور: وزارت کشور مجری انتخابات بوده و خواهد ماند

وزیر کشور ایران در واکنش به اظهار نظر شورای نگهبان گفته است که وزارت کشور مطابق قانون به عنوان مجری انتخابات به وظیفه خود در برگزاری انتخابات همانند گذشته عمل خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ایلنا، محمد نجار در خصوص برخی اظهار نظر‌ها همزمان با مطرح شدن اصلاح قانون انتخابات تصریح کرد: طی سالهای پس از انقلاب و بر اساس نص صریح قانون اساسی وزارت کشور مجری انتخابات بوده و خواهد ماند.

وی یادآور شد: روال گذشته این بوده که وزارت کشور بر اساس نص صریح قانون، انتخابات را به نحو شایسته‌ای در سراسر کشور برگزار کند و این موضوعی نیست که هر کس در این خصوص اظهارنظری کند و وظایف قوه مجریه را تقلیل دهد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان چند روز پیش با بیان اینکه بحث تغییر مجری انتخابات مطرح نیست، گفت:طبق قانون مجری انتخابات مردم و هیات‌های اجرایی هستند و وزارت کشور به عنوان پشتیبانی کننده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان و سخنگوی این شورا تاکید کرد: وزارت کشور اگر بخواهد اختیاراتی را که قانون اساسی به قوه مجریه داده را سلب کند قطعا غیر قانونی است.

وی درباره آمادگی نظام و شورای نگهبان برای اعمال تغییر در مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، نیز گفت: آنچه به عنوان تغییر مجری انتخابات مطرح شد مقداری در تلاطم فضاهای سیاسی قرار گرفت و به درستی تببین نشد. اصلا بحث تغییر مجری انتخابات مطرح نیست برای اینکه از نظر ما طبق قانون مجری انتخابات مردم و هیات های اجرایی هستند و وزارت کشور به عنوان پشتیبانی کننده است.

کدخدایی با بیان اینکه بحث تغییر قانون انتخابات مقداری خام مطرح و خیلی زود درگیر تلاطم رسانه ای شد، ادامه داد: برخی بر اساس ظن خود گمانه زنی هایی را مطرح کردند که درست نبود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016