دوشنبه 6 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد شيرزاد: اصولگرايان خودشان را مديريت کنند نه اصلاح طلبان را

خبرگزاری آريا - رفتار اصولگرايان موجب دلسردی اصلاح طلبان نمی شود زيرا ما نسبت به آينده خوش بين هستيم و معتقديم اين رفتارها نتيجه نمی دهد .
احمد شيرزاد نماينده مجلس ششم در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری آريا درباره شرط گذاری اصولگرايان برای اصلاح طلبان می گويد:از نگاه افراد انحصار طلب هر رقيبی بدخيم است در واقع دوستانی که اظهار نظر می کنند سابقه گرايش های انحصار طلبانه آنها چندان قابل کتمان نيست هر چند در دولت های نهم و دهم خودشان با مشکلاتی در داخل جبهه اصولگرا مواجه شده اند و طعم تلخ انحصارطلبی و اقتدار گرايی را به نوعی از رقيب اصولگرای خودشان چشيده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد:اين دسته از اصولگرايان علاقمندند رقيبشان را مديريت کنند بنابراين پيشنهاد می کنم آقايان اول خودشان را مديريت کنند زيرا تجربه نشان داده در انتخاب يک کانديدای رياست جمهوری در انتخابات نهم و دهم با شکست مواجه شدند .
شيرزاد با بيان اين مطلب که برخی از پس مديريت سياسی جبهه خودشان بر نمی آيند اما داعيه تعيين تکليف برای اصلاح طلبان دارند ،خاطرنشان کرد:من نمی دانم رهنمودهای اين دسته از اصولگرايان برای چه کسانی است در واقع اصلاح طلبان اين رهنمودها را قبول ندارند بنابراين من فکر می کنم بهتر است جبهه اصولگرايی خودشان را متحد کنند و نامزدشان را معرفی کنند زيرا در اين صورت رفتار سياسی آنها حداقل قابل دفاع خواهد بود.
اين استاد دانشگاه می افزايد:اظهار نظر اصولگرايان درباره اصلاح طلبان گويای اين حقيقت است که آقايان از کرده های خود پشيمان هستند و می خواهند راهی برای بازگشت به گذشته البته توام با حفظ پرستيژشان باز کنند که بنده معتقدم راه حفظ پرستيژ و جبران گذشته ها اين است که صادقانه به اشتباهات خود اعتراف کنند زيرا اينها متوجه شده اند فشار بر اصلاح طلبان نتيجه عکس داده و در جامعه مورد پذيرش قرار نگرفته است.
وی اذعان داشت: واقع اصلاح طلبان ترجيح می دهند به هيچ منسب و مقامی نرسند و حيثيت سياسی خود را حفظ کنند.
شيرزاد تصريح کرد: بنده معتقدم مشی اساسی اصولگرايان تغييری نکرده است وآنها حاضر به پذيرش حضور رقيب در يک رقابت آزاد نيستند در واقع اين رفتار اصولگرايان موجب دلسردی اصلاح طلبان نمی شود زيرا ما نسبت به آينده خوش بين هستيم و معتقديم اين رفتارها نتيجه نمی دهد .
وی تاکيد کرد:بهتر است اصولگرايان جناح خود را مديريت کنند و مشخص کنند که در انتخاب دولت نهم و دهم نقش داشته اند يا خير ؟و اگر نقش داشتند بايد مسئوليت عملکرد اين دو دولت را بر عهده بگيرند در واقع اين تناقض در رفتار نشان دهنده يک مديريت نابالغ است بنابراين لازم است ابتدا جناح خود را مديريت کنند و کانديدايی خود را برای انتخابات رياست جمهوری يازدهم مشخص کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016