چهارشنبه 8 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر محمد صديق کبودوند: اگر تا نيمه شهريور ماه به او مرخصی تعلق نگيرد دوباره دست به اعتصاب غذا خواهد زد!

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ محمد صديق کبودوند، زندانی عقيدتی که در تاريخ ۶ مرداد ماه به اعتصاب غذای تر خود پس از ۶۰ روز پايان داد، روز دوشنبه در ملاقات با خانواده اش گفته است اگر به درخواست های او توجهی نشود او دوباره دست به اعتصاب غذا خواهد زد و اين بار اعتصابش را نخواهد شکست. اين زندانی پس از آنکه مسولان به او وعده داده بودند که به شرط شکستن اعتصابش به درخواست مرخصی او برای ديدار فرزند بيمارش رسيدگی خواهند کرد در تاريخ ۶ مرداد ماه اعتصابش را شکست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پريناز باغبان حسنی، همسر اين زندانی عقيدتی به کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران گفت: « محمد امروز (دوشنبه) در ملاقات کابينش گفت اگر تا نيمه شهريور ماه مسولان کشور با مرخصی او برای ديدار فرزند بيمارش موافقت نکنند دست به اعتصاب غذا خواهد زد و اين بار تا لحظه مرگ ادامه خواهد داد.»

محمد صديق کبودوند، دبير سازمان حقوق بشر کردستان و مدير مسول نشريه “پيام مردم” در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و يک سال بعد در دادگاه انقلاب تهران به جرم نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی از طريق تشکيل “سازمان حقوق بشر کردستان” و فعاليت در آن به ۱۱ سال حبس محکوم شد. او در دوران محکوميت خود از حقوق عادی يک زندانی مانند مرخصِی ، ملاقات حضوری و درمان پزشکی مناسب و به هنگام محروم بوده است . او همچنين دارای پسر ۲۲ ساله ای است که مبتلا به بيماری سرطان است که از ماه های گذشته با وخيم شدن حال فرزندش درخواست مرخصی و به دنبال آن ۶۰ روز اعتصاب داشت.

پريناز باغبان حسنی در پاسخ به اينکه مسولان تا کنون چه جوابی به او داده اند، گفت:« عليرغم اينکه مسولان زندان اوين گفتند اگر محمد اعتصابش را بشکند به درخواست مرخصيش رسيدگی می شود و عليرغم اينکه به من می گفتند نگران نباشم و او به مرخصی خواهد امد پس از شکستن اعتصابش هيچ خبری نشد و بعد باخبر شديم که ظاهرا دادستان تهران با مرخصی او موافقت نکرده و گمانم به او ديگر مرخصی نمی دهند و آن اعتصاب هم هيچ تاثيری نداشت. ۶۰ روز اعتصاب کم نيست و تاثيرات جبران ناپذيری بر بدن و روح محمد خواهد گذاشت همين طور استرس و فشار عصبی زيادی ما هم در آن مدت داشتيم که اگر بخواهد دوباره تکرار شود ديگر کشنده است.»

همسر محمد صديق کبودوند در خصوص وضعيت جسمی و روحی اين زندانی گفت:« مشکلات جسمانی و دردهای کليه اش همان طور باقی است و عليرغم اينکه گفته بودند پس از شکستن اعتصاب غذا او را به بيمارستان برای درمان خواهند فرستاد اين اتفاق نيفتاد و او در همان بهداری زندان آمپول های مسکن می زنند.»

محمد صديق کبودوند از جمله زندانيانی است که تا کنون درخواست عفو نداشته است، همسر او در اين خصوص گفت:« محمد تا به حال درخواست عفو نکرده است چون او معتقد است که جرمی مرتکب نشده است که بخواهد به خاطرش تقاضای عفو کند. البته زندانيان زيادی هم هستند که درخواست عفو کرده اند و به درخواست شان توجهی نشده است، می خواهم بگويم صرفا درخواست عفو باعث آزادی زندانيان نمی شود. راستش ما الان اصلا عفو هم نمی خواهيم فقط می خواهيم که تمام قانون ، حقوق او به عنوان زندانی رعايت شود و از حق مرخصی برخوردار باشد، همين.»

محمد صديق کبودوند از سال ۱۳۸۲ نشريه “پيام مردم” را به دو زبان کردی و فارسی در تهران و استان های کردنشين منتشر می کرد. و در فروردين ۱۳۸۴ “سازمان حقوق بشرکردستان” را تشکيل داد.او در مراسم سال ۲۰۰۹ “جوايز مطبوعات بريتانيا” به عنوان “روزنامه‌نگار بين‌المللی سال” برگزيده شد و در زمستان سال ۱۳۸۷ نيز جايزه “هلمن–همت” سازمان ديده‌بان حقوق بشر به او داده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016