یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی خطاب به احمدی‌نژاد: تلاش کنيد اجلاس ۲۰۱۸ "نم" در بيت‌المقدس برگزار شود

در پی به عهده گرفتن رياست جنبش عدم تعهد از سوی ايران برای يک دوره سه ساله، سردار محمدرضا نقدی ـ رييس سازمان بسيج مستضعفين ـ خطاب به محمود احمدی‌نژاد ـ رييس‌جمهور ـ پيام تبريکی صادر کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، متن پيام سردار نقدی به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«بسمه تعالی

برادر بزرگوار دکتر احمدی‌نژاد رئيس محترم جمهوری اسلامی ايران و رئيس جنبش عدم تعهد

سلامٌ عليکم؛

قل اللهم مالک الملک توتی الملک من تشاء و تنزع الملک ممن تشاء و تعز من تشاء و تذل من تشاء بيدک الخير انک علی کل شی قدير (آل عمران ۲۶)

افتخار دارم از سوی همه بسيجيان بويژه بسيجيان عزيزی که دوشادوش نيروهای نظامی و انتظامی با تلاش شبانه‌روزی در برقراری امنيت اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد خالصانه مشارکت کردند موفقيت جمهوری اسلامی ايران را در برگزاری موفق اين نشست به امام‌المسلمين خامنه‌ای عزيز، جنابعالی و همه ملت که نقش بزرگی در برگزاری موفق آن داشتند تبريک عرض کنم.

صف‌آرايی گسترده سران کشورها با وجود تمام توطئه‌ها و فشارهای استکبار و شکسته شدن فضای رعب حاکم بر ديپلماسی جهانی، ناکامی تمام تلاش های آمريکا و صهيونيسم برای انزوای ايران، تصويب اسناد مهم و سرنوشت‌ساز با اجماع بی‌نظير روی بيانيه تهران بيانگر موفقيت چشمگير ايران در جلب اعتماد کشورهای جهان است احترام و ابراز احساسات بی‌نظير و خارج از عرف ديپلماتيک سران کشورها نسبت به امام خامنه‌ای عزيز در بدو ورود و هنگام ترک اجلاس و تاکيد آنان بر محورهای اصلی سخنان معظم‌له که ميتوان آن‌را نقشه راه جنبش عدم تعهد ناميد بخوبی نشان می‌دهد اعتقاد و همدلی کشورها با آرمانها و ارزشهايی که انقلاب اسلامی پرچمدار آنست، چيزی فراتر از روابط متعارف ديپلماتيک است و اين فرصتی تاريخی برای همگرايی کشورها در مبارزه با استکبار و پيشبرد اهداف متعالی و آزاديخواهانه و انسانی جنبش است. شکر اين نعمت الهی، بهره‌گيری حداکثری از اين فرصت اسثتنايی است.

۱۵ سال پيش هم يکبار رياست سازمان کنفرانس اسلامی به ايران سپرده شد و انتظار می‌رفت دولت با بهره‌گيری از آن فرصت، قدمهای بلندی برای پيشبرد آرمانها بويژه آزادی ملت فلسطين بردارد امّا متاسفانه دولت وقت کوچکترين اقدامی نکرد امّا از دولت شما که تفاوتهای اساسی با دولت فرصت‌سوز آن دوران دارد انتظار داريم با بکارگيری ديپلماسی بسيجی با استفاده حداکثری از فرصت رهبری کشورهای جنبش عدم تعهد خواسته‌ها و مطالبات ملت‌ها را که بعضی از آنها در زير آمده است جامه عمل بپوشانيد.

۱ـ بسيجيان از جنبش عدم تعهد می‌خواهند تمام همت خود را برای محو صهيونيسم و دفاع از ملت فلسطين بکارگيرد.

قطع کامل ارتباط اعضای جنبش با رژيم صهيونيستی و تصويب رياست فلسطينی بر جنبش و تشکيل اجلاس ۲۰۱۸ سران جنبش عدم تعهد در بيت‌المقدس پايتخت فلسطينی حداقل اقدامی است که بتوان از جنبش انتظار داشت.

۲ـ ما انتظار داريم جنبش عدم تعهد تمام قدرت خود را برای پايان دادن به يکه‌تازی رژيم آمريکا در معادلات بين‌المللی و تجاوز نظامی آمريکا عليه ملت‌ها بکارگيرد. جمع‌آوری پايگاههای نظامی آمريکا و انگليس از تمامی سرزمينهای کشورهای عضو جنبش و مشروط شدن عضويت در اين جنبش به نداشتن پايگاه نظامی آمريکا در خاک خود، حداقل انتظارات ما از اين جنبش در زمان رياست جمهوری اسلامی ايران است.

۳ـ ما از جنابعالی تمام همت خود را برای حذف سلطه دلار بر معاملات اقتصادی بين‌المللی بکارگيريد و برنامه منطقی و اجرايی قابل تفاهم با کليه کشورهای عضو را به جريان اندازيد.

۴ـ بسيجيان انتظار دارند در زمان رياست ايران بر جنبش، مسأله خروج سازمان ملل از خاک آمريکا و استقرار آن در يک منطقه بی‌طرف لااقل به يک گفتمان غالب ميان کشورهای عضو تبديل شود.

۵ـ از جنبش می‌خواهيم برای تغيير فوری نظام غير عادلانه حاکم بر سازمانهای بين‌المللی، حذف حق وتو و تغيير ترکيب نظام تصميم‌گيری برای امنيت بين‌المللی و انتقال اين جايگاه از شورای به اصطلاح امنيت ملی به مرجعی که همه ملتها حق برابر در اعمال نظر خود را داشته باشند؛ يک برنامه عملی قابل تفاهم در سطح کشورهای عضو جنبش ارائه دهد و اين برنامه را با فوريت به مرحله اجرا گذارد.

۶- مطالبه به حق همه ملتها از جنبش غيرمتعهدها اينست که حمايت جدی‌تری از بيداری اسلامی منطقه و جنبش نود و نه درصدی آزاديخواهان آمريکا و اروپا بعمل آورد و انتخابات آزاد در همه کشورهای عضو را تضمين کند.

۷ـ ما انتظار داريم در دوره تصدی جنابعالی بر جنبش غيرمتعهدها شاهد کاهش جدی منازعات محلی و منطقه‌ای و يکپارچه شدن توان کشورهای عضو برای مبارزه گسترده با ظلم و جور استکبار جهانی به سردمداران رژيم صهيونيستی باشيم.

اين اجلاس نشان داد که برخلاف تفکرات سازشکارانه، می‌توان همزمان با ايستادگی شجاعانه در مقابل زورگويان عالم، اکثريت کشورها را با خود همراه کرد.

با تشکر از همه کشورهای جنبش عدم تعهد که با حضور فعال در اجلاس تهران، عزم خود را بر مخالفت با نظام ظالمانه بين‌المللی و استکبار آمريکا نشان دادند و تشکر از ملت هوشيار ايران که با حمايت همه‌جانبه از دولت، شرايطی بسيار مطبوع را برای برگزاری اين اجلاس فراهم آوردند؛ بار ديگر اين پيروزی بزرگ را که بدون شک مرهون هدايت‌های داهيانه ولايت و ايثار و جانفشانی امام راحل و شهيدان بزرگوار و عنايت خدای متعال به ملت ايران بود به جنابعالی و همه دولتمردان عزيز که تلاشهای زيادی را برای دستيابی به اين موفقيت بزرگ در عرصه بين‌الملی مبذول داشتند تبريک عرض می‌کنم و از خدای متعال می‌خواهم که توفيق شما را در پيشبرد اهداف و آرمانهای متعال نظام ولايت روزافزون کند و روح امام راحل و شهيدان را که پايه‌های اصلی دستيابی به موفقيت‌هاست مشمول عنايات خاص خود نمايد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016