چهارشنبه 15 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ايران از آسمان عراق به سوريه تجهيزات نظامی می‌فرستد"

راديو زمانه ـ نشريه نيويورک‌تايمز به نقل از مقامات ارشد آمريکا نوشت، ايران ارسال تجهيزات نظامی به سوريه از مسير هوايی عراق را از سر گرفته ‌است.

بر اساس اين گزارش، دولت اوباما پيش از اين عراق را تحت فشار گذاشته بود تا مسير هوايی خود را که ايران اوايل سال جاری از آن برای تجهيز ارتش سوريه استفاده می‌کرد، ببندد، اما از آنجا که شورشيان در سوريه موفقيت‌هايی به دست آورده‌اند و دولت سوريه از حادثه بمب‌گذاری که به کشته شدن برخی از مقامات بلندپايه آن انجاميد، ضربه خورده، ايران نيز حمايت‌های خود از بشار اسد را دو برابر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مقامات آمريکايی، پروازها از ماه ژوئيه دوباره آغاز شده است و هم‌اکنون نيز ادامه دارد.

کارشناسان نظامی می‌گويند، اين پروازها امکان تأمين تجهيزات برای دولت سوريه از طرف ايران را فراهم می‌کند و در حالی که شورشيان سوريه کنترل بسياری از مناطق مرزی را در دست گرفته‌اند، کمک‌های ايران از طريق آسمان به سوريه ارسال می‌شود.

هاشم جابر، رئيس مرکز مطالعات و تحقيقات خاورميانه در بيروت و ژنرال بازنشسته ارتش لبنان می‌گويد: "ايران مشکلی در رابطه با مسيرهای هوايی ندارد و حکومت سوريه نيز کماکان کنترل فرودگاه را در دست دارد."

اين گزارش می‌افزايد، جوزف بايدن، معاون رئيس جمهوری ايالات متحده که سياست‌های دولت باراک اوباما درباره عراق را تعيين می‌کند روز ۱۷ اوت تماسی تلفنی با نوری مالکی، نخست‌وزير عراق داشته است.

کاخ سفيد حاضر نشده است جزئيات اين مکالمه را فاش کند، اما يکی از مقامات آمريکا می‌گويد، جوزف بايدن نگرانی‌های خود را در رابطه با پروازها به اطلاع مقام عراقی رسانده است.

در ادامه اين گزارش با انتقاد از دولت اوباما آمده است، مدارای نوری مالکی در استفاده ايران از مسير هوايی عراق نشان‌دهنده اين است که علی‌رغم نقش اصلی آمريکا در سرنگونی حکومت صدام حسين و برقراری حکومت جديد در عراق، نفوذ دولت اوباما در عراق محدود شده است.

نوری مالکی تلاش می‌کند رابطه خود را با ايران حفظ کند در حالی که ايالات متحده نقش هدايت‌کننده را در جهان برای تصويب تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران بازی می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016