چهارشنبه 15 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برخلاف سخنان دیشب احمدی‌نژاد، دلار از ۲۲۰۰ تومان فراتر رفت

کلمه – گروه اقتصادی: یک روز پس از آنکه احمدی نژاد از کاهش قیمت ارز خبر داد و نرخ واقعی برابری دلار و ریال را بسیار کمتر از نرخ فعلی بازار آزاد توصیف کرد، بازار بار دیگر به سخنان وی واکنش منفی نشان داد و بهای آزاد دلار آمریکا از مرز ۲۲۰۰ تومان گذشت.

به گزارش کلمه، از ظهر امروز در بازار آزاد معاملات ارز در تهران قیمت دلار آمریکا از ۲۲۰۰ تومان فراتر رفت و در ساعات پس از آن نیز همچنان روند صعودی داشت و به بیش از ۲۲۲۰ تومان رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش ها، فیمت یورو نیز به نزدیکی ۲۸۰۰ تومان رسیده و پوند انگلیس نیز در حدود ۳۵۰۰ تومان معامله می شود. سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز ۸۵۰ هزار تومان، طرح جدید ۸۴۸ هزار تومان، نیم سکه ۴۲۴ هزار تومان و ربع سکه ۲۱۲ هزار و پانصد تومان به فروش می رسد.

احمدی نژاد دیشب در مصاحبه تلویزیونی خود از تدبیر دولت برای کاهش قیمت ارز خبر داده و گفته یود: مهمترین کار ما این است که التهاب بازار را از بین ببریم. وی همچنین گفته بود: قیمت فعلی ارز در کشور واقعی نیست، ما دارای منابع زیادی هستیم و ارزش فعلی ارز بسیار پایین تر از قیمت فعلی آن است.

کلمه پیش از این گزارش داده بود که برخی مراجع دولتی به طور محرمانه اعلام کرده اند نرخ واقعی برابری دلار با ریال، به ازای هر دلار ۶۷۰۰۰ ریال است. به عقیده کارشناسان، چنین رقم تکان دهنده ای با توجه به وضعیت رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، عجیب و بعید نیست.

در گزارش مذکور همچنین آمده بود که وزارت اطلاعات درباره احتمال وقوع شورش های اجتماعی هشدار داده و در کمیسیون اقتصادی هم اعلام شده که منابع ارزی کشور تنها تا شش ماه دیگر کفاف مخارج ارزی را می دهد و دولت هم به طور محرمانه به دستگاه های زیرمجموعه خود اعلام کرده که با توجه به کسری بودجه، از سه ماه بعد ممکن است دولت توان پرداخت حقوق کارمندان خود را به طور کامل نداشته باشد.

برخی در این میان معتقدند ممکن است دولت در گران کردن ارز دست داشته باشد، تا از این طریق برای جمع آوری نقدینگی در دست مردم و همچنین فراهم کردن منابع ریالی برای پرداخت یارانه ها و حقوق و … اقدام کند. اما به نظر می رسد چنین تصوری، با توجه به تبعات سنگینی که تا همین حالا هم افزایش قیمت ارز بر گرانی کالاهای وارداتی و تولیدات وابسته به مواد اولیه خارجی و … داشته، صحیح باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016