یکشنبه 26 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توليد خودرو در پنج ماهه امسال ۳۶ درصد کاهش يافت

ايسنا ـ آمار توليد صنعت خودرو ايران در مرداد ماه امسال اعلام شد. طبق اين آمار، توليد خودرو درمرداد ماه امسال ۴۳.۴ درصد و در مجموع پنج ماهه امسال ۳۶ درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مرداد امسال در مجموع ۵۷ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودروی سواری توليد شده که در مقايسه با مرداد سال قبل ۴۲ درصد و نسبت به تيرماه امسال ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پنج ماهه امسال در مجموع ۳۵۰ هزار و ۷۰۳ دستگاه خودرو سواری در کشور توليد شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶.۶ درصد و کاهش را نشان می‌دهد.

مرداد ماه امسال مجموع توليد خودرو سواری در گروه صنعتی ايران خودرو ۲۵ هزار و ۵۵۹ دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل ۳۶.۵ درصد و نسبت به تيرماه امسال ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در اين ماه مجموع توليد سواری در گروه خودروسازی سايپا نيز ۱۴ هزار و ۷۳۵ دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل ۵۱.۷ درصد و نسبت به تيرماه امسال ۱۳ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار انجمن خودروسازان ايران، شرکتهای خودروسازان بم، تاپکو، بن‌رو، زاگرس خودرو و سناباد خودرو توس و مرتب در مرداد ماه امسال توليد نداشته‌اند. در مرداد ماه امسال خودروسازی راين ۳۸ دستگاه خودرو سواری توليد کرده که نسبت به مرداد سال قبل ۷۷.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اين در حالی است که کرمان موتور در ماه مرداد ۶۹۰ دستگاه خودرو سواری توليد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۲.۸ درصد رشد داشته است. گروه بهمن نيز در مرداد ماه امسال ۷۷ دستگاه خودرو سواری توليد کرده که نسبت به مرداد سال قبل ۸۹.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در مرداد ماه امسال درمجموع ۶۵ هزار و ۱۶۵ دستگاه خودرو در کشور توليد شده که نسبت به مرداد سال قبل ۴۳.۴ درصد و نسبت به تير امسال ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. مجموع توليد خودرو کشور در پنج ماهه امسال ۴۰۵ هزار و ۹۵۹ دستگاه بوده که نسبت به پنج ماهه نخست سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016