یکشنبه 2 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يك روزنامه انگليسي مدعي شد: انفجار ابزار جاسوسي غرب موجب قطع برق در "فردو" شده بود

روزنامه انگليسي ساندي تايمز به انتشار جزيياتي درباره انفجاري در نزديكي سايت هسته‌يي فردو پرداخت كه هفته گذشته فريدون عباسي، رييس سازمان انرژي اتمي ايران در صحن علني كنفرانس عمومي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به آن اشاره كرده بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه يديعوت آحارانوت مدعي شد كه جزييات انفجار مرموز شبكه خطوط برق ميان قم و فردو فاش شده است و به نقل از ساندي تايمز نوشت كه يك ابزار نظارتي جاسوسي مخفي شده ميان صخره‌‌ها پس از آن كه سربازان ايراني قصد جابه‌جايي آن را داشتند، منفجر شد.

اين گزارش به نقل از منابع جاسوسي غرب مدعي است: سربازان ايراني يك وسيله نظارتي جاسوسي را كشف كردند كه در ظاهر يك سنگ، در نزديكي تاسيسات فردو كار گذاشته شده بود.

ساندي تايمز به نقل از منابع غربي كه به نام‌شان اشاره‌اي نكرد، نوشت كه اين سنگ قلابي وقتي منفجر شد كه نيروهاي امنيتي كه ماه گذشته در حال گشت‌زني در منطقه براي بررسي پايانه‌هاي ارتباطي و خطوط تلفن در فردو بودند سعي كردند آن را جابه‌جا كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته اين روزنامه انگليسي، كارشناسان ايراني صحنه انفجار را بررسي كردند و بقاياي ابزاري را يافتند كه قادر به رهگيري اطلاعات كامپيوترها در اين تاسيسات هسته‌يي بود كه در آن اورانيوم از طريق سانتريفيوژها غني‌سازي مي‌شود.

ساندي تايمز نوشت كه بيم آن مي‌رود يك منبع اطلاعاتي مهم غرب از دست رفته باشد.

اين گزارش مدعي است كه ايران ابتدا اخبار اين انفجار را مخفي كرد اما هفته گذشته فريدون عباسي، رييس سازمان انرژي اتمي ايران فاش كرد كه خطوط برق ميان قم و فردو در تاريخ 17 اوت دچار قطعي شد.

در گزارشات ابتدايي تصور مي‌شد كه هدف از انفجار قطع تامين برق تاسيسات فردو و صدمه زدن به سانتريفيوژها بوده است. با اين حال بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه يك روز پس از انفجار از فردو بازديد كردند، به هيچ صدمه‌ يا اختلالي در فعاليت‌هاي فردو در گزارش كاري خود اشاره‌اي نكردند.

ساندي تايمز نوشت كه رهگيري اطلاعات كامپيوترها و خطوط تلفن اين تاسيسات تحليلگران غربي را قادر مي‌كرد خروجي سانتريفيوژها را ارزيابي كنند.

هفته گذشته عباسي گفت كه ممكن است تروريست‌ها و خرابكاران در آژانس نفوذ كرده باشند تا برنامه هسته‌يي ايران را تضعيف كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016