پنجشنبه 6 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولايتی: غرب با ترويج همجنس‌گرايی در حال متوقف کردن نسل بشر است

ايسنا ـ دبير کل مجمع جهانی بيداری اسلامی گفت: غفلت از اسلام و توجه به ارزش‌های غير اسلامی بلايی بود که ۱۵۰ سال گريبان‌گير جهان اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان، علی‌اکبر ولايتی طی سخنانی در همايش بيداری اسلامی با عنوان "امام رضا (ع)، ‌دفاع از مقدسات و بيداری اسلامی"، بيداری اسلامی را به معنای احيای اسلام و بازگشت به ارزش‌های الهی و اسلامی دانست و تصريح کرد: معمولا بيداری به دنبال غفلت يا خواب‌آلودگی مطرح می‌شود که در خصوص بيداری اسلامی بايد گفت به دنبال غفلت آمده است.

وی با بيان اينکه بعد از هجوم استعمارگران غربی به کشورهای اسلامی و مشاهده پيشرفت‌های مادی اين سوال که چرا ما عقب مانده‌ايم برای جهان اسلام پيش آمد، ادامه داد: استعمارگران غربی به خصوص اروپاييان با هدف اينکه فرهنگ مادی خود را به صورت کاذب يک فرهنگ بالا جلوه دهند و همچنين فرهنگ کشورهای اسلامی را دچار استحاله کنند، اين‌گونه پاسخ دادند که علت عقب‌ماندگی شما مذهب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل افزود: جهان غرب با تحليلی که از ۱۰۰۰ سال حاکميت کليسا دارد، عقب‌ماندگی خود را به حاکميت کليسا نسبت می‌دهد؛ به نحوی که اين هزار سال را سال‌های تيره می‌نامند.

دبير کل مجمع بيداری اسلامی خاطرنشان کرد: اروپاييان با بهانه‌ توسعه و پيشرفت بی‌مذهبی را در کشورهای اسلامی ترويج می‌کردند و می‌گفتند برای اينکه به پيشرفت و ترقی برسيد بايد مثل ما حاکميت مذهب را کنار بگذاريد.

ولايتی با تاکيد بر اينکه از ديدگاه غربيان نفی مذهب برابر بود با پيشرفت و ترقی، اثرات مخرب بر جهان اسلام را نشانه ترويج اين نگاه غربيان دانست.

وی اظهار کرد: اکثر کشورهای اسلامی، تقريبا همه اين تحليل غربيان را قبول کردند و به اين ترتيب تبليغات گسترده عليه مذهب شروع شد.

دبير کل مجمع جهانی بيداری اسلامی به دوران مشروطه در ايران اشاره و خاطرنشان کرد: در ايران عده‌ای مشروطه منهای شريعت را طلب می‌کردند و عده‌ای ديگر نيز مشروطه را بر اساس شريعت می‌خواستند که اين دعوا همچنان کم و بيش ادامه دارد.

ولايتی گفت: بعد از گذشت ۲۰۰ سال کشورهای اسلامی متوجه شده‌اند که کلاه بسيار بزرگی توسط غربيان بر سرشان رفته است و فرهنگ تحميلی غرب چيزی جز نفوذ هر چه بيشتر اين تمدن وارداتی و تحميلی به مسلمانان نبوده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل با بيان اينکه جنبش وال‌استريت نشان داد که ليبرال دموکراسی به بن‌بست رسيده است، تصريح کرد: سوسياليسم که ناکارآمدی‌اش برای همه ثابت شد و از هم پاشيد. امروز هم تمام دنيا شاهد به بن‌بست رسيدن ليبرال دموکراسی هستند. امروز بدهکارترين کشور در دنيا ايالات متحده آمريکاست که پرچمدار سرمايه‌داری در جهان محسوب می‌شود.

وی وضعيت فرهنگی غرب را بسيار ناراحت‌کننده خواند و گفت: فساد و تباهی همه جای غرب را فرا گرفته است و وضعيت غرب به لحاظ رشد مفسده هر روز بدتر از روز گذشته می‌شود. امروز همجنس‌گرايی بنيان خانواده در غرب را به سمت نابودی سوق داده است.

ولايتی تاکيد کرد: جهان غرب به جای اينکه جلوی فساد و تباهی را بگيرد در مبانی اوليه انسانی دستکاری می‌کند و با ترويج و حمايت از همجنس بازی در حال متوقف کردن نسل بشر است. در خانواده‌ای که هم پدر و هم مادر هر دو مرد هستند چگونه می‌توان فرزندی را که از پرورشگاه گرفته‌اند تربيت کرد؟

دبير کل مجمع بيداری اسلامی در خصوص بن‌بست سياسی غرب نيز گفت: غرب با تکيه بر انقلاب کبير فرانسه که موضوعات آزادی، حقوق بشر و حق تعيين سرنوشت را به اصطلاح به ارمغان آورده است، بسياری از سازمان‌ها و نهادها را تاسيس کرده‌ اما در واقع آيا اداره‌‌کننده اين سازمان‌ها تمام کشورها را به همه لحاظ برابر می‌پندارند و يا اينکه ۶ يا ۷ ميليارد جمعيت جهان از حقوقی برابر برخوردار هستند؟ معياری که دنيای سياست و روابط بين‌الملل با آن اداره می‌شود معيارهای يک بام و دو هواست.

ولايتی در بخش ديگری از سخنان خود ضمن محکوميت شديد توهين به پيامبر گرامی اسلام (ص) آزادی بيان را سراب و دروغی بزرگ در غرب ارزيابی کرد.

وی افزود: چگونه می‌شود وقتی يک فرد مزدور و مريض عليه مقدسات يک و نيم ميليارد مسلمان چيزی می‌نويسد به بهانه آزادی بيان با او برخوردی نمی‌شود اما اگر کسی در مورد هولوکاست اظهار نظری کند بازدداشت خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016