پنجشنبه 6 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: کاريکاتور روزنامه شرق با قصد و نيت قبلی طراحی شده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاريکاتور روزنامه شرق جفايی است بر مردم و رزمندگان اسلام، ما طرفدار آزادی بيان در مطبوعات هستيم اما احساسات، عواطف، اصول و ارزش‌های انسانی را نبايد نديده بگيريم.

به گزارش خبرنگار سياسی باشگاه خبرنگاران، سيد محمد حسينی وزير ارشاد و فرهنگ اسلامی در حاشيه مراسم رونمايی از نفيس ترين نهج البلاغه دنيا با حضور در جمع خبرنگاران در اين مورد اظهار داشت: شاهد رونمايی نهج البلاغه نفيسی بوديم که از دوره قاجار باقی مانده و با تلاش هنرمندان آماده و در معرض ديد قرار گرفت.

وی ادامه داد: از قديم هم همين گونه بوده که هنرمندان ما سعی کردند که با خطاطی زيبا شبيه به اين نمونه را ارائه دهند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسينی با بيان اينکه که نهج البلاغه بعد از قرآن کتاب ارزشمندی است اظهار داشت: تمام کلمات آن مورد استفاده ما قرار می‌گيرد و امروز کشور ما به لحاظ خوش نويسی و خطاطی از جايگاه بالايی برخوردار است و شاهد برجستگی هنرمندان ايرانی در اين زمينه هستيم .

وزير فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر توقيف روزنامه شرق از سوی وزارت ارشاد و اين که آيا اين توقيف به خاطر مصاحبه ديروز شما اتفاق افتاده است يا خير؟ گفت : نظری که ما داشتيم را بقيه نيز تاييد کردند و اين که صرفا فردی سابقه رزمندگی داشته باشد کفايت نمی کند، ميزان، حال فعلی افراد است.

وی ادامه داد: به هر حال ما در کاريکتاتوری‌هايی که اين کاريکاتوريست طی دو سال اخير کشيده است، اين مساله را بررسی کرديم و کاملا مشخص بود که اين کار حساب شده انجام گرفته است.

حسينی با بعيد خواندن اتفاقی بودن اين ماجرا افزود: کاريکاتوريست روزنامه شرق سابقه قبلی هم داشته و بعيد است که در اين هفته دفاع مقدس بگويد که بدون قصد و نيتی اين تصوير را کشيده است.

وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه کاريکاتوريست ادعا کرده در اين طرح منظورش مردم دنيا بوده است، اظهار داشت: اين تصور بعيد است و کاملا مشخص است که هدف وی رزمندگان دفاع مقدس بوده چرا که هفته مقدس را برای اجرای اين کار انتخاب کرده‌اند.

حسينی تاکيد کرد: اين کاريکاتور جفايی است بر مردم و رزمندگان اسلام، ما طرفدار آزادی بيان در مطبوعات هستيم اما احساسات، عواطف، اصول و ارزش‌های انسانی نبايد نديده بگيريم.

وی با بيان اين مطلب که رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس افتخار ملت هستند، اظهار داشت: اين کار کاريکاتور واکنش‌های زيادی را در پی داشت و اگر برخورد نمی‌کرديم استمرار آن مشکل ايجاد می‌کرد، در شرايطی که فيلم آمريکايی منتشر و بر عليه مسلمانان در سراسر دنيا واکنش نشان داده شده است نبايد در داخل کشور شاهد اين گونه حرکات باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اين سوال که احساس می‌شود در آستانه انتخابات در برخورد با روزنامه شرق سليقه‌ای عمل شده است و چرا روزنامه ايران با داشتن سابقه توهين و افتراق هنوز منتشر می‌شود خاطرنشان کرد: بارها در گذشته روزنامه شرق از سوی ما تذکر گرفته بود اما مشی اين روزنامه به گونه‌ای بوده است که بايد با آن برخورد صورت می‌گرفت و اگر بانيان اين روزنامه فکر درستی داشتند نبايد اجازه انتشار اين کاريکاتور را می‌دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016