چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاخ سفيد: مردم ايران رهبرانشان را مقصر می‌دانند

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد در واکنش به کاهش شديد ارزش ريال و افزايش قيمت ها در ايران گفت مردم ايران رهبران اين کشور را به خاطر محروميت ناشی از تحريم های آمريکا و جامعه جهانی مقصر می دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ آقای کارنی روز سه شنبه در واکنش به کاهش شديد ارزش ريال و افزايش قيمت ها در ايران گفت وخامت شديد وضع اقتصادی در اين کشور بيانگر فشار بسيار زيادی است که بر دولت آن وارد شده است.

جی کارنی گفت: "همان طور که در ۳۶ ساعت گذشته ديده ايم، جای شک نيست که تحريم های اعمال شده ... همان طور که هدفشان بوده، به طور چشمگيری توانسته اند بر اقتصاد ايران تاثير منفی بگذارند."

سخنان آقای کارنی در حالی بيان شد که ارزش ريال در پايان معاملات سه شنبه در تهران ۴ درصد کاهش داشت و هر دلار آمريکا حدود ۳۶۱۰۰ ريال معامله شد.

ارزش ريال در ماه های گذشته بيشتر از دو سوم کاهش يافته است.

کاهش شديد ارزش ريال علاوه بر افزايش شديد بهای کالاهای اساسی در ايران، انتقادهايی را درباره مديريت اين مشکل به همراه داشته است.

محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران در سخنان سه شنبه خود از بحران ايجاد شده به عنوان يک جنگ اقتصادی نام برد و آن را ناشی از جنگ تبليغاتی خارجی و داخلی دانست.

به گفته جی کارنی، رئيس جمهوری آمريکا و شرکای اين کشور بر اين باورند که اعمال فشار بر برنامه اتمی ايران از طريق گسترش تحريم ها، درست ترين رويکرد در مناقشه هسته ای با اين کشور است.

آقای کارنی افزود: "مردم ايران متوجه هستند که چه کسانی مسوول شرايط ايجاد شده برای اقتصاد اين کشور هستند، شرايطی که ناشی از خودداری رژيم اين کشور از رعايت تعهداتش است."

پيش از ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه هم کاهش شديد ارزش ريال را بيانگر موفقيت "تحريم های فلج کننده" عنوان کرده بود.

اما به گفته آقای احمدی نژاد مشکلات اقتصادی باعث نخواهد شد، ايران در مناقشه هسته‌ای از موضع خود عقب‌نشينی کند.

او در مصاحبه مطبوعاتی خود همچنين گفت نوسانات ارز به خاطر مشکلات اقتصادی نيست.

آقای احمدی نژاد همچنين افزود که تورم جاری در ايران نيز اقتصادی نيست و گرانی کالاها از تبعات افزايش قيمت ارز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016