یکشنبه 16 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استیضاح وزیر ورزش ایران منتفی شد

بی بی سی: در میانه نشست صبح امروز مجلس ایران برای استیضاح محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان اعلام شد که تعدادی از نمایندگان استیضاح‌کننده امضای خود را پس گرفته‌اند و تعداد متقاضیان استیضاح دیگر به حد نصاب نمی‌رسد.

براساس گزارش‌ها، با وجود سخنرانی تعدادی از نمایندگان مخالف و موافق آقای عباسی در این نشست، او بدون دفاع از خود در سمتش باقی ماند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، ریاست نشست امروز (یکشنبه، ۱۶ مهر) را به عهده دارد.

براساس گزارش‌ها، استیضاح‌کنندگان وزیر ورزش و جوانان، دیروز و صبح امروز دو نشست طولانی با او داشتند، ولی از توضیحاتش قانع نشدند و به همین دلیل جلسه استیضاح آغاز شد.

با این حال، تعدادی از امضاکنندگان درخواست استیضاح، صبح امروز اعلام کردند که "با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت بازار و ارز" استیضاح وزیر ورزش را در اولویت نمی‌دانند و با اصرار گروه دیگری از نمایندگان بر برگزاری این نشست، برای دقایقی نشست مجلس متشنج شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درخواست استیضاح وزیر ورزش و جوانان روز پنجم مهرماه اعلام وصول شد و به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) حدود ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس آن را امضا کرده بودند.

به نوشته رسانه‌های ایران، با پس گرفتن تعداد قابل توجهی از امضاهای مربوط به درخواست استیضاح وزیر ورزش و جوانان، در میانه جلسه استیضاح و در حالی که حسن کامران، از مخالفان وزیر، به عنوان اولین سخنران جلسه در حال صحبت بود، آقای لاریجانی اعلام کرد که تعداد متقاضیان استیضاح به کمتر از حد نصاب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال اظهارات رئیس مجلس، آقای کامران گفت: "وقتی جلسه استیضاح شروع شد، نمی‌توان آن را منتفی اعلام کرد و این بدعتی برای مجلس است."

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ایران، استیضاح هر وزیر وقتی قابل طرح در مجلس است که به امضای دست‌کم ۱۰ نفر از نمایندگان رسیده باشد.

با این حال، رئیس مجلس ایران اندکی بعد اعلام کرد که با دریافت امضای یک نماینده دیگر، جلسه استیضاح ادامه می‌یابد.

هرچند این روند دوباره تکرار شد و در نهایت، با وجود سخنرانی تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف، اعلام شد که استیضاح وزیر ورزش و جوانان از دستور کار نشست امروز مجلس خارج شده است.

به طور معمول، رئیس‌جمهور وزیرانی را که برای استیضاح در مجلس حاضر می‌شوند، همراهی می‌کند، ولی ایرنا گزارش داده است که در آغاز جلسه استیضاح امروز هیچ‌یک از مقامات دولتی حضور نداشتند و پس از دقایقی، محمد عباسی به تنهایی در این جلسه حضور یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016