یکشنبه 16 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسرائیل: ورود هواپیمای بدون سرنشین را تلافی می‌کنیم

اهود باراک، وزیردفاع اسرائیل در واکنش به ورود یک هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی این کشور در روز گذشته (شنبه ۱۵ مهر)، گفته است: "اسرائیل در آینده نزدیک ورود این هواپیما به حریم هوایی‌اش را تلافی خواهد کرد."

آقای باراک همچنین گفت که ورود این هواپیمای بدون سرنشین به خاک اسرائیل به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین را که از مدیترانه وارد خاک اسرائیل شده بود، سرنگون کرده است.

هنوز مشخص نیست که این هواپیما دقیقا از کجا وارد خاک اسرائیل شده است.

ارتش اسرائیل گفته است که قصد دارد تحقیقاتی را در مورد اهداف این هواپیما انجام دهد.

به گفته ارتش، هنوز معلوم نیست که آیا این یک هواپیمای تجسسی بوده و به منظور جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی اسرائیل شده بوده و یا هدفش حمله به شهرها و ساختمان‌های وابسته به ارتش بوده است.

اویتال لیبوویچ، سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که این هواپیمای بدون سرنشین اولین بار برفراز دریای مدیترانه در منطقه نوارغزه که در کنترل گروه حماس است، ردیابی و تحت نظر قرار گرفت.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین افزوده جت‌های نیروی هوایی پس از تعقیب این هواپیمای بدون سرنشین، آن را برفراز جنگلی خالی از سکنه در نزدیک مرز نواحی اشغالی کرانه باختری سرنگون کردند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این هواپیمای بدون سرنشین قبل از سرنگون شدن حدود ۵۵ کیلومتر در امتداد جنوب صحرای نقب راه پیمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسرائیل در گذشته هم شاهد نفوذ هواپیمای‌های بدون سرنشین به خاکش بوده است.

در سال ۲۰۰۶ میلادی و در جریان جنگ اسرائیل و حزب الله، جنبش حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین ایران موسوم به ابابیل را که قادر به حمل مواد منفجره بودند، مورد استفاده قرار داد.

گفته شده که این هواپیماها پس از نفوذ به خاک اسرائیل توسط جت‌های جنگنده نیروی هوایی آن کشور سرنگون شدند.

در سال ۲۰۰۴ میلادی هم هواپیمای بدون سرنشین دیگری از لبنان به خاک اسرائیل وارد شد، اما ارتش اسرائیل نتوانست این هواپیما را شناسایی کند.

این هواپیمای بدون سرنشین پس از چند دقیقه پرواز برفراز آسمان اسرائیل، حریم هوایی آن کشور را ترک و در مسیرش به لبنان در دریای مدیترانه سقوط کرد.

در پی این حادثه نیروی هوایی اسرائیل به دلیل آن که نتوانسته بود این هواپیمای بدون سرنشین را قبل از ورود به خاک اسرائیل شناسایی کند، مورد انتقاد قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۰ میلادی هم نیروی هوایی اسرائیل ظاهرا توانست یک بالون بدون سرنشین را که برفرار راکتور اتمی دایمونا، در حرکت بود، سرنگون کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016