سه شنبه 18 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفر از پاريس به فرانکفورت برای بازديد جمعی از نمايشگاه "اميد، نام من است"، يکشنبه ۱۴ اکتبر

هرگز از يادتان نخواهيم کاست!
بازديد جمعی از نمايشگاه «اميد، نام من است»
به مناسبت بيست و چهارمين سالگرد کشتار جمعی سال ۱۳۶۷

جان های شيفته شان سرشار از رويای آزادی، برابری و پيشرفت برای مردم بود و برای ايران سربلندی می خواستند و جايگاهی شايسته در خانواده بزرگ جهانی. اما پاسخ حاکمان ستمگر جمهوری اسلامی به آنها جوخه های آتش و چوبه های دار بود.

سخن از ده ها هزار جانباخته راه آزادی ايران است. از آنهايی که با سربلندی به جهل و شقاوت نه گفتند، با شهامت در برابر جوخه های آتش ايستادند و بی تزلزل بر سر دار رفتند. آنهايی که برای زنده ماندنِ ارزش های انسانی، در بهترين و پُربارترين سال های زندگيشان، شجاعانه مرگ را پذيرا شدند. آنهايی که با نثار همه هستی خود، چهره واقعی حاکمان جمهوری اسلامی را به مردم ايران و جهان نشان دادند. سخن از جانباختگان سرکوب خونبار ده سال اول حاکميت جمهوری اسلامی در ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بيست و چهارمين سالگرد فاجعه ملی کشتار جمعی زندانيان سياسی در سال ۱۳۶۷، و در پاسخ به فراخوان سراسری «همبستگی برای حقوق بشر در ايران» برای گرامی داشت ياد جانباختگان راه آزادی ايران، کميته مستقل ضدسرکوب شهروندان ايرانی يک بازديد جمعی از نمايشگاه «اميد، نام من است» را سازمان می دهد.

«اميد، نام من است» نمايشگاهی است که به همت منيره برادران و پرستو فروهر از دهم مارس ۲۰۱۲ در خانه «آنا فرانک» در فرانکفورت برپاست و تا آخر اکتبر ۲۰۱۲ ادامه دارد. در اين نمايشگاه بازماندگان و يادگارهای قربانيان سرکوب در سال های پس از انقلاب با ما سخن می گويند. روايتی از آن سال ها که هرگز به اينگونه نشنيده و حس نکرده ايم.

بازديد جمعی کميته مستقل ضدسرکوب از اين نمايشگاه، در روز يکشنبه ۱۴ اکتبر و بصورت يک سفر يک روزه به فرانکفورت برگزار خواهد شد. در اين سفر، فروغ جواهری، جواد جواهری و رضا معينی از خانواده های قربانيان سرکوبِ آن سال ها همراه ما خواهند بود. همچنين رضا عليجانی و تقی رحمانی از شاهدان مستقيم کشتار زندانيان سياسی و عقيدتی که سال های زيادی را در زندان های جمهوری اسلامی سپری کرده اند حضور خواهند داشت.

پس از ديدار از قسمت های مختلف نمايشگاه و ديدن فيلم، که ساعت سه بعدازظهر شروع و نزديک به يکساعت و نيم طول خواهد کشيد، منيره برادران در گفتگويی با ما از انگيزه و هدف برپايی اين نمايشگاه، وظيفه حفظ خاطره و پيشگيری از فراموشی و هم چنين دادخواهی سخن خواهد گفت که شرکت اعضای خانواده های قربانيان، شاهدان کشتار زندانيان و ديگر حاضران در اين گفتگو به آن عمق و وسعت می بخشد.

هنرمندی مهرداد بران و جهان مهربخش، هنرمندان مردمی و خوبمان هم که در اين سفر همراه ما خواهند بود به اين بازديد غنای بيشتری خواهد بخشيد.

اگر مايل به شرکت در اين سفر هستيد تا پايان روز چهارشنبه دهم اکتبر، با شماره های زير تماس بگيريد
۰۶.۱۲.۰۹.۱۵.۹۷ – ۰۶.۶۲..۵۴.۹۶.۶. – ۰۶.۶۰.۹۱.۷۶.۹۶

کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016