پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف توليد در کارخانه لوله سازی ماهشهر

• ۱۷۰ کارگر در آستانه بيکاری

ايلنا ـ کارخانه لوله‌سازی سديد يکی از ۳ کارخانه بزرگ لوله سازی در کشوراست که با ظرفيت توليد ۷۰۰ هزار تن لوله به سبب مشکلات نقدينگی و نداشتن توان توليد در آستانه تعطيلی قرار گرفت.


يک فعال کارگری در بندر امام گفت: هم اکنون توليد در کارخانه لوله سازی سديد ماهشهر متوقف شده و۱۷۰ کارگر آن در آستانه بيکاری قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قربان درويشی با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: کارخانه لوله‌سازی سديد يکی از ۳ کارخانه بزرگ لوله سازی در کشور است که با ظرفيت توليد ۷۰۰ هزار تن لوله به سبب مشکلات نقدينگی و نداشتن توان توليد در آستانه تعطيلی قرار گرفته است.

درويشی با بيان اينکه کمبود نقدينگی بزرگ‌ترين مشکل اين واحد توليدی است، اظهار داشت: بسياری از سفارش دهندگان لوله که اغلب از ارگانهای بزرگ دولتی و غير دولتی هستند در پرداخت بدهی‌های مالی خود به اين کارخانه کوتاهی می‌کنند، از اين رو ميزان نقدينگی لوله سازی سديد ماهشهر به شدت کاهش يافته است.

به گفته اين فعال کارگری يکی ديگر از مشکلات اين واحد توليدی اين است که بعضی از اين ارگان‌ها، سفارش توليد لوله داده‌اند و لوله‌های خريداری شده را تحويل نمی‌گيرند و با پر بودن انبارهای اين کارخانه مکانی برای انبار محصولات خود ندارد.

دبير اجرايی خانه کارگر بندر امام، ناتوانی اين واحد توليدی را جهت تامين نقدينگی مورد نياز برای ترخيص ورق‌های فولادی (که از مواد اوليه توليد اين کارخانه است) از گمرک را يکی از مهمترين مشکلات اين واحد توليدی ذکر کرد و ضمن تاکيد بر رفع موانع توليد کارخانه‌های لوله سازی، اظهار داشت: واردات بی‌رويه لوله با قيمتی کمتر از توليد داخلی توانسته‌ است بخش اعظمی از بازار فروش اين کارخانه‌ها را تصاحب کند و به دليل ارزانی لوله‌های وارداتی بسياری از مشتريان کارخانه لوله سازی از خريد توليدات داخلی خوداری می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016