جمعه 21 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 مهر» موافقت مشروط متکی با اعطای جایزه صلح نوبل به اوباما، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا رسید

بی بی سی:اتحادیه اروپا به دلیل اقداماتش در طول شش دهه برای ارتقای صلح در اروپا برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام شد.

کمیته نوبل در نروژ گفت که اقدامات این اتحادیه در روند تغییر چهره اروپا از "قاره‌ای در حال جنگ" به "قاره‌ای در صلح" موثر بوده است.

جایزه صلح نوبل در شرایطی به اتحادیه اروپا داده شده است که این اتحادیه با بزرگ‌ترین بحران مالی در طول تاریخ ۵۴ ساله خود روبه‌رو شده است و بسیاری از کشورهای عضو آن دچار رکود اقتصادی هستند.

توربیون یاگلاند، رئیس کمیته نوبل در زمان معرفی برنده جایزه صلح نوبل به مشکلات مالی و ناآرامی‌های اجتماعی کنونی اتحادیه اروپا نیز اشاره کرد.

با این حال، او اضافه کرد که کمیته نوبل به دنبال تاکید بر عملکرد این نهاد در طول شش دهه از فعالیت‌هایش برای "صلح، مصالحه، دموکراسی و ارتقای حقوق بشر" بود.

تا پیش از این، سازمان پزشکان بدون مرز آخرین سازمانی بود که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. این جایزه در سال ۱۹۹۹ میلادی به پزشکان بدون مرز اهدا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس کمیته نوبل همچنین به اقدامات اتحادیه اروپا برای برقراری صلح بین فرانسه و آلمان در طول چند دهه بعد از پایان جنگ جهانی دوم اشاره کرد.

او از اقدام اتحادیه در پذیرش عضویت اسپانیا، پرتغال و یونان بعد از سقوط رژیم‌های استبدادی آنها در دهه ۱۹۷۰ میلادی نیز تقدیر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016