دوشنبه 24 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاتمي: بنياد باران سياسي نيست

به گزارش ایلنا در جلسه شوراي عالي بنياد آزادي، رشد و آباداني ايران (باران) اعلام شد که وب سايت بنياد باران در طي دو مرحله در ابتدا فيلتر شد ه و در مرحله بعدي مورد هجوم هک کنندگان قرار گرفت و پيگيري براي رفع اين مشکل نتيجه بخش نبوده است.

در پايان جلسه نيز سيد محمد خاتمي رئيس بنياد باران طي سخناني، اظهار داشت: امکانات بنياد براي فعاليت‌هاي اجتماعي بسيار محدود است و با توجه به شرايط موجود همين اندازه که بنياد فعاليت کرده حاصل تلاش مدير عامل، هيأت مديره و آقاي زماني بوده و قابل تقدير است.

وي يادآور شد: آنوقت که امکانات داشتيم مي‌توانستيم براي فعاليت‌هاي اجتماعي خود امکاناتي فراهم کنيم، اما ما در اين فکر نبوديم؛ نخواستيم چنين اقدامي داشته باشيم و بعد هم با محدوديت‌ها مواجه شديم. يعني حتي از مصوبه‌اي که طبق آن امکان انتقال کارمندان دولت به نهاد‌ها فراهم شده بود، باران را حذف کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی افزوده که: مي‌خواستيم پژوهشکده داير کنيم و در زمينه علوم انساني کار کنيم که با وجود پيگيري‌هاي فراوان مجوز لازم صادر نشد و اين درحالي است که در ساير کشور‌ها از اين فعاليت‌ها استقبال شده و کمک صورت مي‌پذيرد.

خاتمي تاکيد کرد: من معتقدم و تکرار مي‌کنم که بنياد يک مکان سياسي نيست بلکه موسسه‌اي است که کساني که اهل فکر و دانش هستند با کساني که تجربه دارند در اينجا گرد هم مي‌آيند و در زمينه مسايل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مبتلابه کشور تبادل نظر مي‌کنند.

وي با بيان اينکه صاحب نظران تئوريک و اهل عمل با هم تبادل نظر مي‌کنند، گفت: مي‌توان قدري فعال‌تر و با نشاط‌تر عمل کنيم. يعني فقط صحبت يکطرفه نباشد، بلکه ميزگردهايي ترتيب داده شود تا صاحب نظران صحبت کنند و برخورد آراء و نظرات باشد و در اين صورت نتايجي که به دست مي‌آيد براي همگان مفيد‌تر خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016