جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست اعاده دادرسی ضيا نبوی دانشجوی در تبعيد رد شد

کلمه ـ درخواست اعاده دادرسی سيدضيا نبوی، دانشجوی محروم از تحصيل که به ۱۰ سال حبس در تبعيد محکوم شده است، از سوی شعبه ۳۲ ديوان عالی کشور رد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، با توجه به ايرادات مشهود حقوقی در حکم بدوی و تجديد نظر وی، انتظار می رفت که به راحتی اين حکم در ديوان رد شود، اما با نفوذ مجدد وزارت اطلاعات در پرونده وی اجازه اعاده دادرسی داده نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حکم صادره عليه نبوی، وی متهم به “محاربه از طريق ارتباط موثر با گروهک منافقين” شده است، اما هيچ دليل موجهی مبنی بر صحت اين اتهام نه در بازجويی ها و نه حکم صادره وجود ندارد.

کلمه به زودی متن حکم صادره عليه ضيا نبوی را جهت قضاوت عمومی و نشان دادن آنچه بر فرزندان ميهن در دادگاه های تحت نفوذ نيروهای امنيتی می رود را منتشر خواهد کرد.

ضياءالدين نبوی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ عليرغم کسب رتبه تک رقمی در رشته جامعه شناسی، “ستاره دار” و از تحصيل محروم شد. پس از آن، با تشکيل “شورای دفاع از حق تحصيل” برای دفاع از حق دانشجويان محروم از تحصيل، به عضويت اين شورا در آمد.

تنها ۳ روز بعد از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ و پس از راهپيمايی عظيم روز ۲۵ خرداد ۸۸ در اعتراض به نتيجه اعلام شده انتخابات، ضيا نبوی به همراه چند تن از دوستانش بازداشت شد و از آن زمان تاکنون بدون ساعتی مرخصی در زندان بسر برده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016