شنبه 29 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوگیری از صدور مجوز برای اعزام ابوالفضل عابدینی به بیمارستان

پس از گذشت سه ماه از شروع دردهای ناحیه شکم و پهلوی سمت راست ابوالفضل عابدینی، خبرنگار محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین مراحل درمان این زندانی سیاسی به دلیل عدم صدور مجوز ناتمام مانده است.

به گزارش خبرنگار کلمه، روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۹۱ طبق نوبت ویزیت که پزشکان بیمارستان مدرس برای ابوالفضل عابدینی تعیین کرده بودند قرار بود این زندانی بیمار به بخش اورولوژی بیمارستان مدرس اعزام شود ولی به دلیل عدم صدور مجوز از سوی دادستانی انتقال وی به بیمارستان انجام نشد.

باتوجه به شدت دردهای ناشی از بیماری کلیوی و وخامت حال وی، پس از چندین مکاتبه بهداری اوین و اصرار پزشکان این مرکز بر تشخیص و درمان خارج از زندان، دادستانی تهران سه بار در دو ماه گذشته برای اعزام این خبرنگار زندانی به بیمارستان مدرس مجوز صادر کرده و روند درمان توسط پزشکان این بیمارستان در حال پیگیری بود.

ابوالفضل عابدینی خبرنگار و فعال حقوق بشر زندانی از زندانیان سرکوب های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که بیش از ۳ سال از حبس ۱۲ ساله خود را بدون حتی یک روز مرخصی گذرانده است.

ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشری و کارگری اولین بار نهم تیر ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. او بار دیگر اسفند ماه ۱۳۸۸ در جریان دستگیری‌های گسترده‌ی فعالان حقوق بشر توسط حفاظت اطلاعات سپاه در منزل پدری خود در رامهرمز خوزستان بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فروردین ماه ۱۳۸۹ دادگاه انقلاب اهواز ابوالفضل عابدینی را به اتهامات ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم مربوط به پرونده پیشین عابدینی یعنی بازداشت تیرماه سال ۱۳۸۸ و آزادی‌اش با قید وثیقه ۳۰۰ میلیونی در آبان ماه همان سال بود.

یک سال بعد از صدور حکم اول، ابوالفضل عابدینی بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، این در حالی بود که او در پرونده‌ی قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016