سه شنبه 2 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکيمه شکری از حاميان مادران پارک لاله بازداشت شد

روز گذشته حکيمه شکری خود را برای اجرای حکم به زندان اوين معرفی کرد و بلافاصله بازداشت شد. وی با روحيه ای بسيار عالی در جلوی زندان اوين حاضر شد و خانواده و دوستان اش نيز او را همراهی کردند. او ساعت ۱۲ ظهر امروز دوشنبه وارد دادسرای اوين شد و پس از حدود يک ساعت و نيم خبر قطعی شدن بازداشت وی را اعلام کردند. او را به پايين آوردند و وسايل اش را از خانواده تحويل گرفت و با همه خداحافظی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکيمه شکری در تاريخ ۱۴ آذر سال ۱۳۸۹ به همراه تعدادی از خانواده ها و حاميان که برای شرکت در مراسم سالگرد امير ارشد تاجمير يکی از شهدای جنبش سبز در سال ۸۸ به بهشت زهرا رفته بودند، به شکل دسته جمعی و غيرقانونی بازداشت و به کميته شهر ری منتقل می شوند. از اين تعداد سه نفر به نام های حکيمه شکری و ندا مستقيمی و مهدی رمضانی (پدر رامين رمضانی که در سال ۸۸ در خيابان به ضرب گلوله کشته شد) را بدون هيچ گونه توضيحی به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل می کنند. دوره بازداشت موقت آنها با شرايط بسيار سخت و فشارهای بی رويه روحی- روانی ادامه داشت و پس از گذراندن حبس های انفرادی به طور موقت آزاد می شوند. دادگاه بدوی اين سه تن در تاريخ ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ به رياست قاضی مقيسه برگزار شد و هر يک به اتهام تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی در همکاری با مادران پارک لاله به ۳ سال حبس تعزيری محکوم می شوند. ندا مستقيمی نيز علاوه بر سه سال حبس تعزيری به دليل توهين به رييس جمهوری به صدهزار تومان جريمه نقدی نيز محکوم می شود.

حکيمه شکری نزديک به سه ماه در بازداشت موقت بود و با وثيقه سنگين آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016