چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از نمايندگان ادوار مجلس: اتحاديه بين المجالس در قبال وضعيت ايران احساس مسئوليت کند

جـــرس: در آستانه برگزاری يکصد و بيست و هفتمين اجلاس اتحاديه بين المجالس، گروهی از نمايندگان ادوار مجلس ايران، طی نامه‌ای به نمايندگان ملت‌های مختلف دنيا، از آنان خواستند تا در برابر روند غير قانونی حاکم بر پارلمان ايران و همچنين حصر و حبس و بازداشت نمايندگان سابق مجلس احساس مسووليت کرده، و اعضای ايرانی اتحاديه را به پاسخگويی و رفع محدوديت ها دعوت نمايند.

به گزارش جرس، متن نامۀ احمد سلامتيان، حسن يوسفی اشکوری، علی مزروعی، اسماعيل گرامی مقدم، فاطمه حقيقت جو و علی اکبر موسوی (خوئينی) به اعضای پارلمان های سراسر جهان به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمايندگان محترم حاضر در يکصد و بيست و هفتمين اجلاس اتحاديه بين المجالس

اکنون که در اجلاسی چند روزه درکبک سيتی کانادا حضور داريد، ما به عنوان جمعی از نمايندگان ادوار گذشته پارلمان ايران اين نامه را در شرايطی برای شما می نگاريم که تعدادی از همکاران سابق مان اسير بازداشت و زندان در ايران شده اند.

افرادی که سالها به واسطه پشتوانه رای ملت، در جايگاه رفيع قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون قرار گرفتند و در سخت ترين شرايط ممکن برای نهادينه کردن حکومت قانون در کشورشان تلاش کردند. و متاسفانه بواسطه همين تلاش و پايبندی به حقوق و آزادی های مردم مندرج در متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، بسياری از آنها توسط سيستم نظارتی معيوب موجود در کشور با تيغ تيز و برنده ای تحت عنوان نظارت استصوابی از کانديداتوری برای حضور در انتخابات های دوره های بعدی محروم گشتند و يا درانتخابات رياست جمهوری با موضوع عدم سلامت انتخابات مواجه شدند.

اما اين محروميت تنها برخورد غير قانونی صورت گرفته با نمايندگان منتخب مردم در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ايران نبود، بلکه سيستم قضايی ايران، در سه سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات مناقشه برانگيز سال ۲۰۰۹، يک بار ديگر تيغ سرکوب را بر تن و جان نمايندگان سابق مجلس نشانه گرفت و هر کدام را به دلايلی واهی و دور از حقيقت محصور، بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم نمود، به نحوی که کماکان آقايان بهزاد نبوی نايب رئيس مجلس ششم، محسن ميردامادی رئيس کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی، مير طاهر موسوی نمايندگان مجلس ششم و فائزه هاشمی نماينده مجلس پنجم در زندان و در شرايط غير قانونی نگه داری می شوند.

اين در حالی است که آقای مهدی کروبی رياست مجلس شورای اسلامی ايران در دوره های سوم و ششم همزمان با ميرحسين موسوی ديگر کانديدای رياست جمهوری و خانم زهرا رهنورد، هم اکنون نزديک به ۶۲۰روز است که بدون ارائه هيچ حکم قضايی در اتاقی همچون سلول انفرادی خارج از منزل مسکونی خود به سر برده و محصور و بازداشت است.

علاوه بر آن تعدادی از نمايندگان ادوار مجلس مانند آقايان ابراهيم يزدی (نماينده دوره اول)، محسن صفايی فراهانی، محسن آرمين و علی شکوری راد نمايندگان مجلس ششم به طرق مختلف پس از بازداشت همچنان در معرض خطر زندان هستند.

در اينجا لازم به تصريح است هرچند ايشان بعد از دوران نمايندگی و بنا به اتهامات سياسی بازداشت شده اند ولی مطابق سند موجود از کيفرخواست عمومی دادگاه (که علنی منتشر شده و پيوست می باشد) و نيز در بسياری از بازجويی ها ودوران بازداشت به انحای مختلف فعاليت های دوران نمايندگی آنان در مجلس مورد اتهام رسمی و دروغين قرارگرفته است. در مورد آقای ابراهيم يزدی نماينده دور اول مجلس علاوه بر ساير اتهامات مشابه و تکراری طرح ضرورت نظارت بين المللی با استانداردهای اتحاديه بين المجالس برای انتخابات آزاد و منصفانه نيز به عنوان اتهامی ديگر مطرح شده است!

در چنين شرايطی انتظار می رود، شما نمايندگان ملت های مختلف دنيا، در برابر اين روند غير قانونی حاکم بر پارلمان ايران و همچنين حصر و حبس و بازداشت نمايندگان سابق مجلس احساس مسئوليت کرده، و مقامات ايرانی عضو اتحاديه بين المجالس را به پاسخگويی و رفع محدوديت ها دعوت نماييد.

باسپاس وامتنان
جمعی از نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در خارج کشور
احمد سلامتيان نماينده دوره اول، حسن يوسفی اشکوری نماينده دوره اول، علی مزروعی نماينده دوره ششم، اسماعيل گرامی مقدم نماينده دوره هفتم، فاطمه حقيقت جو نماينده دوره ششم و علی اکبر موسوی (خوئينی) نماينده دوره ششم


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016