جمعه 5 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران در مورد جايزه ساخاروف به نسرين ستوده و جعفر پناهی


http://www.fidh.org/Sotoudeh-Panahi-receive-Sakharov-12340?var_mode=calcul

پاريس، ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ (۵ آبان ۱۳۹۱) ـ فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران همبستگی و حمايت کامل خود را با نسرين ستوده، وکيل حقوق بشری و جعفر پناهی، سينماگر، برندگان امسال جايزه ساخاروف ابراز می کنند. پارلمان اروپا اين جايزه را در سال ۱۹۸۸ برای قدردانی از افراد يا سازمان هايی تاسيس کرد که زندگی خود را وقف دفاع از حقوق بشر و آزادی عقيده کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالکريم لاهيجی، نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و رييس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران اعلام کرد: «اين يک پيروزی بزرگ برای نسرين، جعفر و تمام مدافعان حقوق بشر ايرانی است. ما به شدت نگران سلامتی نسرين هستيم که پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا به سرعت رو به وخامت می رود. بنابراين، به تاکيد از دولتمردان ايران می خواهيم او را آزاد کنند و بلافاصله به حبس خودسرانه و اقدامات تنبيهی عليه او پايان دهند. او پس از سه بار اعتصاب غذا در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) در اعتراض به شرايط حبس و نقض موازين قانونی در دادگاه با خطر مرگ روبرو بود.»

خانم نسرين ستوده، وکيل حقوق بشری ايرانی به دفاع از نوجوانان محکوم به اعدام و زندانيان عقيدتی شهرت دارد و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر ـ سازمان عضو فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر ـ است که دارنده جايزه نوبل صلح شيرين عبادی تاسيس کرده است.

او که از شهريور ۱۳۹۰ در زندان اوين در حبس است، با محدوديت های روزافزون و شرايط حبس کاملا تبعيض آميز و خودسرانه روبرو بوده است. مسئولان زندان در هفته های اخير، بدون ارايه هرگونه دليل قانونی، روز ملاقات خانم ستوده را از يکشنبه به چهارشنبه تغيير داده اند. اين اقدامِ مغاير با مقررات زندان، علاوه بر محروميت او از ملاقات حضوری، ملاقات های خانوادگی را در سه ماه اخير بيش از پيش دشوار کرده است.

او پيشتر مدت های طولانی در حبس انفرادی به سر برده و از ديدار با خانواده و وکيل محروم شده بود. بنا به گزارش ها، خانم ستوده برای اعتراف اجباری در زندان مورد شکنجه نيز قرار گرفته بود. در تاريخ ۲۱ تير ۱۳۹۱، دولتمردان خروج همسر و دختر ۱۲ ساله خانم ستوده را از کشور ممنوع کردند.

سوهير بالحسن، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر گفت: «شرايط حبس نسرين ستوده غيرقابل پذيرش است و به طور آشکار به قصد مجازات بيشتر او به خاطر فعاليت های حقوق بشری او بر او تحميل شده است.» او افزود: «اما ما به فکر آلِس بيالياتسکی نيز هستيم. او يکی ديگر از نامزدهای نهايی جايزه ساخاروف و بنيانگذار مرکز حقوق بشر وياسنا در بلاروس و نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر است که از آگوست ۲۰۱۱ (مرداد ۱۳۹۰) در حبس خودسرانه به سر می برد و فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر بی وقفه برای آزادی او مبارزه خواهد کرد.»

تماس مطبوعاتی: presse@fidh.org
lddhi@fidh.net

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران
lddhi
عضو فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر

E-mail: lddhi(at)fidh.net
يا lddhi.fidh(at)gmail.com
Skype: lddhi.fidh
Twitter: @fidh_fa
http://www.facebook.com/lddhi.fidh

صفحه ايرانِ فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر
http://www.fidh.org/-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86,1320-
Iran Page (English):
http://www.fidh.org/-Iran,228-


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016