یکشنبه 14 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انفجار مین در مریوان شش کشته بر جای گذاشت

شش تن از اعضا گروه پاكسازی میادین مین درمریوان کشته شدند.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، ظهر امروز 13 آبان سال جاری شش نفر از نیروهای مین زدایی مریوان هنگام خنثی سازی مواد منفجره درمنطقه دشت پیران از توابع شهرستان مریوان براثر انفجار مین کشته شدند.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که دسته تخریب مشغول خنثی سازی مواد منفجره به جا مانده از دوران هشت سال جنگ در منطقه بودند که حین خنثی سازی، مین ها منفجر و باعث کشته شدن شش نفر از نیروهای مین زدایی گردید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا لحظه تنظیم خبر از اسامی کشته شد گان تنها مشخصات دو تن از آنها به نامهای آرام پرویزی اهل روستای سردوش مریوان و صادق اسلام نیا دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج و اهل کرمانشاه به دست ما رسیده است.

یاد آور می گردد استان کردستان 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که متاسفانه 136 کیلومتر از مساحت این خطوط مرزی آلوده به مین است و همین امر نیز موجب شده است که استان کردستان بیشترین آمار قربانیان مین را در کشور به خود اختصاص دهد و در این میان شهرستان های مریوان و سروآباد با بیش از 75 کیلومتر آلودگی به مین جزو خطرناک ترین مناطق مرزی کشور محسوب می شوند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016