سه شنبه 16 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطر مرگ جان هشت زندانی زن در اعتصاب غذا را تهديد می‌کند

گزارشگران بدون مرز نگرانی عميق خود را از وضعيت سلامت هشت زندانی عقيدتی، از اين ميان سه روزنامه‌نگار و وب‌نگار : ژيلا بنی يعقوب، مهسا امرآبادی و شيوا نظر آهاری اعلام می‌کند. اين زندانيان از روز ١٠ ابان ١٣٩١ در اعتراض به وضعيت بازداشت و رفتار غيرانسانی و تحقيرآميز ماموران زندان اوين، اعتصاب غذا کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاريس ١٥ ابان ١٣٩١- گزارش‌گران بدون مرز نگرانی عميق خود را از وضعيت سلامت هشت زندانی عقيدتی، از اين ميان سه روزنامه‌نگار و وب‌نگار : ژيلا بنی يعقوب، مهسا امرآبادی و شيوا نظر آهاری اعلام می‌کند. اين زندانيان از روز ١٠ ابان ١٣٩١ در اعتراض به وضعيت بازداشت و رفتار غيرانسانی و تحقيرآميز ماموران زندان اوين، اعتصاب غذا کرده‌اند.

به نظر می رسد، اين زندانيان هدف انتقام جويی مقامات مسئول و ماموران زندان قرار گرفته‌اند. ساعاتی پس از انتشار بيانيه‌ی مشترک از سوی شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل و شش سازمان مدافع حقوق بشر در باره وضعيت بند زنان زندان اوين، نگهبانان اين زندان، به بند زنان زندان يورش بردند. اين ماموران در طی بازرسی چند ساعته وسايل و لباس‌های زندانيان و پس انکه هيچ مورد "ممنوعه ای" را کشف نکردند، به شکل تحقير اميز و با توهين به تفتيش بدنی زندانيان پرداختند.

در اعتراض به اين رفتار توهين‌ آميز هشت زندانی، روزنامه‌نگار، وب‌نگار و زندانيان عقيدتی : ژيلا بنی يعقوب، مهسا امرآبادی و شيوا نظر آهاری، نازنين ديهمی، بهاره هدايت، نسيم سلطان بيگی،حکيمه شکری،و ژيلا کرم زاده مکوندی، دست به اعتصاب غذا زدند.

در همين روز نسرين ستوده، وکيل بسياری از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی در ايران، و برنده جايزه آزادی انديشه‌ی ساخاروف پارلمان اروپا در سال ٢٠١٢، در چهاردهمين روز اعتصاب غذا به بند امنيتب ٢٠٩ زندان اوين انتقال يافت و به مدت سه هفته از ديدار با خانواده محروم شد.

"مقامات مسئول ايرانی و به ويژه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ايران مسئول سلامت و امنيت تمام زندانيان هستند. در صورت بروز حادثه‌ای برای اين زندانيان ما آنها را مسئول سلامت و جان اين زندانيان می‌شناسيم. امروز اين زندانيان نه تنها مجبور به تحمل به حبس‌های سنگين هستند، که بايد متحمل نقض فاحش همه‌ی حقوق ملی و بين‌المللی، و رفتار غير انسانی و تحقير اميز هم باشند. جامعه جهانی نبايد در برابر تعدی‌ بی‌شمار جمهوری اسلامی در زندان‌های اين کشور سکوت کند.

" گزارش‌گران بدون مرز حمايت کامل خود را از مبارزه اين زندانيان راه آزادی اطلاع‌رسانی و آزادی بيان اعلام می‌کند، اما از آنها می‌خواهد به نام حق زندگی و برای حفظ سلامت خود به اعتصاب غذا پايان دهند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016