شنبه 20 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات سانحه خروج قطار زاهدان - تهران از ريل

خبرگزاری فارس: مدير کل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به واژگونی قطار سانحه‌ديده زاهدان - تهران در ايستگاه نظرآباد، گفت: در اين حادثه قطار واژگون شده و اظهارنظر مبنی بر سقوط قطار به دره بی معنی است زيرا در آن حوالی دره‌ای نبوده است.

سيد مصطفی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره سانحه واژگونی قطار زاهدان - تهران در حوالی ايستگاه نظرآباد يزد، اظهار داشت: کميسيون عالی بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هم‌اکنون در حال بررسی علت اين واقعه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اين سانحه در محدوده استان يزد رخ داده است درباره اظهارات برخی مسئولان مبنی بر سقوط قطار به دره، گفت: با شناخت توپوگرافی منطقه يزد، در آن محدوده دره‌ای در کنار خطوط ريلی وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد.

وی با طرح اين موضوع که اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتيو به داخل دره رخ داده بود، آيا تنها يک نفر مسافر جان می‌باخت، گفت: اگر سقوط قطاری به دره رخ دهد، قطعاً ميزان تلفات حادثه زياد است در حالی که در اين حادثه ۴ نفر جان باختند و ۳۲۳ مسافر ديگر به تهران اعزام شدند.

به گزارش فارس‌ شب گذشته يک رام قطار مسافری مسير زاهدان ـ تهران در محل ورودی ايستگاه نظرآباد يزد دچار سانحه شد؛ اين قطار روز گذشته رأس ساعت ۲۳:۵۰ با خارج شدن لکوموتيو، يک واگن مولد برق و ۲ واگن مسافری از ريل، با سانحه مواجه شد.

در اين سانحه ۴ نفر شامل يک لکوموتيوران و ۲ نفر از عوامل فنی و يک مسافر کشته شده است و ۲۵ نفر نيز زخمی شده‌اند که به سرعت به بيمارستان اعزام شدند.

‌اين قطار ۳۲۴ نفر مسافر داشته است، ديگر مسافران اين قطار سانحه ديده، بلافاصله با ترانست به تهران اعزام شدند.

طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران جايگزينی اين مسير برای تردد قطارها، مسير ريلی اردکان ـ جندق ـ بافق پيش‌بينی شده و تردد قطارها مطابق برنامه هم‌اکنون در حال انجام است.

بنابراين گزارش معاون امور مسافری شرکت راه‌آهن نيز در اين‌باره گفته است: قطار تهران - زاهدان به دليل ساخت يک دستگاه پل در خط اصلی، در مسير فرعی و موقتی ‌شده در ۲۵ کيلومتری استان يزد از ريل خارج شد.

بنا به گفته غضنفر فولادی به دليل اينکه مسير موقتی است، قطار بايد با تقليل سرعت از آن عبور کند، زيرا در مقايسه با مسير اصلی شرايط متفاوتی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016