سه شنبه 23 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجرای حد اسلامی قطع انگشتان دو سارق يزدی در ملاء عام

وی افزود: در رابطه با تجاوز به عنف، دو نفر در نوبت اعدام هستند که به زودی حکم مربوطه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
رييس کل دادگستری استان يزد با اشاره به افزون بر ۳ هزار زندانی استان يزد، اعلام کرد: نيمی از اين تعداد زندانی در ارتباط با جرايم مواد مخدر و نصف ديگر مرتبط با جرايم ديگر هستند.

به گزارش ايسنا، غلامحسين حيدری در حاشيه همايش پيشگيری از وقوع جرم و آسيب‌های اجتماعی در بافق، ميانگين سن زندانيان را ۲۰ تا ۳۵ سال ذکر کرد و ادامه داد: بعد از مواد مخدر بيشترين آمار جرايم زندانيان استان مربوط به سرقت است.

اين مقام قضايی تصريح کرد: با وجودی که اعلام می‌شود بيشتر زندانيان استان غير بومی هستند ولی با احتساب يزدی‌هايی که در ساير استان‌ها زندانی‌اند، ۸۰ درصد جمعيت زندانی، بومی هستند که اين زيبنده شهر دارالعباده يزد نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس کل دادگستری استان يزد از اجرای حد اسلامی و قطع چهار انگشت دست دو سارق در يزد هم خبر داد و گفت: اين حد برای عبرت بزه‌کاران در ملاء عام به اجرا در آمد.

وی افزود: در رابطه با تجاوز به عنف، دو نفر در نوبت اعدام هستند که به زودی حکم مربوطه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

حيدری همچنين از افزايش آمار ضرب و جرح در بافق خبر داد و افزود: از سال ۸۸ تاکنون آمار ضرب و جرح در شهرستان بافق سير صعودی داشته است.

وی با اشاره به وقوع ۲۹۶ فقره ضرب و جرح در بافق طی شش ماه نخست سال، افزود: اين رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

رييس کل دادگستری استان يزد همچنين با بيان اين که شهرستان بافق از جمله مناطق امن استان يزد بوده است، تصريح کرد: هم اينک اين شهرستان در بحث آمار سرقت در رديف چهارم استان قرار دارد.

وی برخی از جريانات اجتماعی از جمله فقر و بيکاری را از عوامل مهم وقوع سرقت عنوان کرد.

حيدری با ابراز خرسندی از کاهش روند آمار طلاق در بافق، خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ که ميزان طلاق ۵۹ مورد بوده به تدريج در شش ماهه اول امسال اين آمار در بافق به ۲۸ فقره کاهش يافته است.

وی در بخش ديگری از سخنانش پيشگيری از وقوع جرم و آسيب‌های اجتماعی را با همکاری مردم و همه دستگاه‌های اجرايی امکان پذير دانست و عنوان کرد: نقش روحانيت در اين زمينه مخصوصاً در ماه‌های محرم، صفر و رمضان تاثير بسزايی در رسيدن به هدف مورد نظر خواهد داشت.

وی علاقمندی مردم ميهن اسلامی به روحانيت را يادآور شد و گفت: به همين خاطر اين قشر می‌تواند با خُلق و خوی خوش، هزاران جوان و نوجوان را به راه راست هدايت کند.

رييس کل دادگستری استان يزد در پايان امر به معروف و نهی از منکر را از وظايف دينی مردم خواند و تاکيد کرد: با اجرای اين فريضه الهی می‌توان بخش عظيمی از جرائم را درجامعه کاهش داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016